«خاطرات یک حلزون»

انیمیشن «خاطرات یک حلزون» جایزه جشنواره فیلم لندن را برد

به گزارش ردکارپت فیلم:  جشنواره لندن شب پیش در مراسم اختتامیه برندگان خود را شناخت و جایزه اصلی را به انیمیشن «خاطرات یک حلزون» داد.

انیمیشن استرالیایی «خاطرات یک حلزون» که جایزه برتر جشنواره انسی را اوایل سال کسب کرده بود، جایزه برتر جشنواره فیلم لندن (BFI) ۲۰۲۴ را نیز برد.

فیلم استاپ موشن آدام الیوت جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی رسمی جشنواره لندن ۲۰۲۴ را دریافت و رای هیئت داوران به ریاست الکساندر او.فیلیپ را مال خود کرد.

هیئت داوران با تاکید بر اینکه به شکلی باورنکردنی تحت تاثیر فیلم آدام الیوت قرار گرفته از آن به عنوان یک دستاورد منحصر به فرد در فیلمسازی یاد کرد و افزود: این فیلم از لحاظ احساسی تاثیرگذار و همواره غافلگیرکننده است و به مسایلی چون قلدری، تنهایی و غم می‌پردازد و یک دیالوگ مهم و جهانی را چنان مطرح می کند که فقط از عهده یک انیمیشن برمی‌آید.

هیئت داوران این رقابت همچنین ابراز خوشحالی کردند که یک فیلم انیمیشن را در کنار فیلم‌های زنده به رسمیت شناختند و به داوری آن نشستند.

در همین حال فیلم «در حال تبدیل شدن به مرغ دریایی» رونگانو نیونی که در کن هم با اقبال روبه‌رو شده بود مورد تجلیل ویژه قرار گرفت و برای داستان پیچیده و پر از تخیلی که جرات می‌کند درباره یک شکارچی جنسی در یک جامعه زامبیا سخن بگوید، تحسین شد.

در بخش اولین فیلم بلند سینمایی لورا کریرا برای «در حال سقوط» جایزه ساترلند را دریافت کرد و اولین برنده بریتانیایی این جایزه پس از کلیو بارنارد در سال ۲۰۱۰ شد.

هیئت داوران این بخش به رهبری دیون ادواردز از «درباره سقوط» به عنوان پرتره‌ای غنی از دنیایی که با انگیزه سود شرکت اداره می‌شود یاد کرد و افزود: داستان زنی مهاجر که ما بیگانگی‌اش را می‌توانیم کاملا حس کنیم در این فیلم استادانه روایت شده و یک فیلم قوی، مسحورکننده و جسورانه خلق کرده است.

در همین بخش از انیمیشن «اولیویا و ابرها» ساخته توماس پچاردو اسپیلات نیز تقدیر ویژه به عمل آمد.

در بخش مستند نیز جایزه گریرسون به «مادر ورا» ساخته سیسیل امبلتون و آلیس تاملینسون اهدا شد که درباره راهبه ارتدوکس جوانی است که باید با گذشته خود مقابله کند.

جایزه بهترین فیلم کوتاه هم نصیب «ارتعاشات از غزه» به کارگردانی رهاب نزال شد که درباره تاب آوری کودکان ناشنوای فلسطینی در غزه در حالی است که با حملات نظامی اسرائیل زندگی می‌کنند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن ۹ اکتبر با اولین نمایش جهانی فیلم «بلیتس» استیو مک کویین کار خود را آغاز کرد و شب پیش (یکشنبه شب) با نمایش «قطعه به قطعه» به پایان رسید. در این دوره بیش از ۲۵۰ فیلم به نمایش درآمد که «امیلیا پرز» ژاک اودیار، «ماریا» پابلو لارین، «حقایق سخت» مایک لی، «کارآموز» علی عباسی و «کانکلاو» ادوارد برگر از جمله آنها بودند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند