جشنواره

با افتخار شاگرد«زاون» هستم

به گزارش ردکارپت فیلم: جایزۀ بهترین کارگردانی و بهترین فیلم چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، به همراه نشان فیروزۀ این جشنواره به «عطیه زارع آرندی»، کارگردان فیلم «جاهای خالی پر شود» اهدا شد؛ کارگردانی که اصالتاً اصفهانی است اما در حال حاضر، تهران زندگی می‌کند.

عطیه زارع آرندی، دربارۀ فیلم «جاهای خالی پر شود»  گفت: سال ۱۳۹۷ جشنوارۀ سینما حقیقت اعلام کرد که جلسات پیچینگ را برای ارائه طرح به سرمایه‌گذار خارجی برگزار می‌کند. من هم در یکی از این جلسات شرکت کردم و خوشبختانه بعد از شش ماه پژوهش، به طرحی رسیدم که توانست نظر سرمایه‌گذاران بلژیکی و سوئیسی را جلب کند، اما به دلیل تحریم‌ها، در نهایت با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، توانستم فیلم را به مرحله فیلم‌برداری برسانم و بسازم.

وی با اشاره به اینکه همکاری با کشورهای خارجی موجب شد، کار از مراحل اولیه با ساختار بین‌المللی و به ‌صورت اصولی پیش برود، ادامه داد: حدود دو سال فیلم‌برداری «جاهای خالی پر شود» طول کشید و توانستم کار را به چهاردهمین جشنوارۀ بین‌المللی سینما حقیقت برسانم که خوشبختانه مورد توجه داوران نیز قرار گرفت.

این مستندساز خاطرنشان کرد: «جاهای خالی پر شود»، دربارۀ سه نسل از زنان یک خانواده است؛ مادربزرگ، مادر و دختربچه‌ای که طلاق در قالب یک اتفاق بیرونی وارد زندگی آن‌ها می‌شود و شرایط آن‌ها را تغییر می‌دهد.

زارع آرندی، با اشاره به علت مهاجرت خود به تهران، گفت: من برای ادامه تحصیل به تهران آمدم اما شرایط جغرافیایی و دسترسی آسان‌تر به منابع نیز در این تصمیم بی‌تأثیر نبود. در حال حاضر هزینۀ تدوین یک فیلم مستند بسیار بالاست و طبیعی است که یک فرد به‌تنهایی و بدون حمایت نهادها و استفاده از منابع آن‌ها نمی‌تواند فیلم بسازد.

این مستندساز با یادی از زاون قوکاسیان، مدرس و منتقد سینمای اصفهان، ادامه داد: زاون به ما یاد داد که منتظر هیچ اتفاقی نمانیم. او دست ما را می‌گرفت و به نهادهای مختلف معرفی می‌کرد تا از تمام امکانات اصفهان برای فیلم‌سازی استفاده کنیم و این در شروع کار من خیلی تأثیرگذار بود و با افتخار، شاگرد «زاون» هستم.

کارگردان مستند «جاهای خالی پر شود» در پایان خبر داد: امسال نیز در جلسۀ پیچینگ چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت شرکت کردم و طرحی را ارائه دادم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت. اکنون این طرح در مرحلۀ پژوهش است و دو سرمایه‌گذار نیز برای حمایت از آن اعلام آمادگی کرده‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند