به گزارش ردکارپت فیلم: خراسان نوشت: سریال «خسوف» به کارگردانی مازیار میری دیروز پس از ۳۰ قسمت به انتها رسید.
این مجموعه با شروع نسبتا خوبی که داشت موفق شد عدهای از مخاطبان را به ادامه تماشای سریال ترغیب کند اما قصه تقریبا از نیمه با اتفاقات غیرواقعی و غیرمنطقی از کیفیت اولیه خود فاصله گرفت و انتقاد مخاطبان را هم به دنبال داشت. روند کُند سریال در قسمتهای پایانی نیز یکی دیگر از نقاط ضعف «خسوف» بود.
همان طور که مدتی پیش در همین صفحه نوشتیم، ایرادات زیادی به یکی از مهمترین اتفاقات قصه یعنی دسیسه اطرافیان «امیر» برای جدایی افتادن بین او و «آتیه» وارد بود. از آن جایی که این موضوع زمینهساز اتفاقات آینده سریال بود و تاثیر بسیار مهمی در قصه داشت، نمیتوان منطق غیرقابل قبول آن نزد مخاطب را نادیده گرفت، اما فارغ از این موضوع با توجه به زمینهچینی سریال در قسمتهای قبلی، اتفاقاتی که در پایان سریال رخ داد توجیه باورپذیری داشت و شاهد پایانی شتابزده و سرسری نبودیم. به استثنای مبهم ماندن سرنوشت شخصیت «ریحانه»، بقیه ماجراهای قصه به سرانجام رسید و به این ترتیب «خسوف» با پایانبندی کاملی ،تمام شد. البته با توجه به تعداد زیاد قسمتهای «خسوف» منتظر پایانبندی کامل و مناسبی نیز بودیم. یکی دیگر از نکات مثبت پایانبندی سریال نیز سرنوشت واقعی شخصیتهای اصلی قصه یعنی «امیر» و «آتیه» بود. طبق ماجراهایی که تا قسمت ۳۰ سریال دیدیم، نمیتوانستیم پایان خوشی را برای سرانجام رابطه این دو کاراکتر تصور کنیم و آن چه در پایان برای عاشق و معشوق قصه اتفاق افتاد قابل باور و منطقی بود. ناگفته نماند در این میان ،سرنوشت شخصیت «مهراب» یادآور عقوبت کلیشهای بعضی شخصیتهای منفی در سریالها بود.
بدون دیدگاه