کدام فیلم از همه رقبا بالاتر ایستاد؟/ بازگشت رونق

ردکارپت فیلم : برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۱۹ شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳؛ ۶ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۶۸ نفر در ۱۷۵ هزار و ۶۳۶ سانسی که ۱۳ فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۳۹۸ میلیارد و ۱۷ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران در نیمه خرداد سال ۱۴۰۳ به مرز ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۹ هزار و ۸۸۰ سانس را پیدا کرده و توسط ۷۹۷ هزار و ۳۱ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۳۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان بوده است که این آمار نشانگر بازگشت سینما به روزهای رونق خود پس از یک دوره تعطیلی به واسطه شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه ایشان است و سینمای ایران در مقایسه با فروش ۲ هفته گذشته افزایش ۹ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.

بر این مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلم‌های سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به ۴۰ نفر بوده است در حالی که هفته گذشته این عدد نزدیک به ۱۵ نفر بوده است.

هفته‌ها بود که صدر جدول فروش هفتگی در اختیار «مست عشق» بود و پس از آن «تمساح خونی» و «سال گربه» همواره به ترتیب در رده‌های بعدی حضور داشتند، اما در هفته‌ای که گذشت هیچ یک از این فیلم‌ها صدرنشین نبودند و «تگزاس ۳» در هفته اول اکران بیشتر از همه رقبا فروخت.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۴۹۸ سالن سینما، توسط ۴۳۶ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۵ میلیارد تومان رسیده و در صدر جدول هفتگی فروش قرار گرفته است.

«تگزاس ۳» قرار بود از دوم خرداد به پرده سینما برسد که با توجه به حادثه ناگوار برای رئیس جمهور و هیأت همراه اکران آن از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد آغاز شد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی به عنوان یک فیلم غیرکمدی رکوردهای قابل توجهی از خود برجای گذاشته است؛ این فیلم در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۴۶۹ سالن سینما، توسط ۱۳۶ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۷ میلیارد تومان رسیده است.

«مست عشق» که از ۵ اردیبهشت بر پرده سینماها نقش بسته است تاکنون توسط ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۹۴ میلیارد تومان رسیده است و در مرز ۱۰۰ میلیاردی شدن قرار دارد.

«تمساح خونی» که همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، در رده سوم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۴ میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان دست پیدا کند؛ میانگین مخاطبان فیلم «تمساح خونی» در هر سانس، عددی نزدیک به ۲۶ نفر بوده است که نشان از ریزش شدید مخاطبان این فیلم در هفته گذشته دارد.

«تمساح خونی» که اکران خود را از ۱۶ اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۸۰ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۵۱ میلیارد تومان رسیده است. این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود.

«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده چهارم جدول پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته و بعد از «تمساح خونی» قرار می‌گیرد. ۳ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۹۷۳ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

«سال گربه» که اکران خود را از ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۲۷ سالن سینما در سال جاری، توسط ۹۶۵ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیش از ۵۲ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان رسیده است.

چه فیلم‌هایی در رده چهارم تا هشتم قرار دارند

«بی بدن» در جایگاه پنجم جدول پرفروش‌های هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با ۱ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۴۸۷ هزار تومان را به نام خود ثبت کرده است که این فروش تقریباً معادل فروش هفته قبل این فیلم محسوب می‌شود.

«قلهک» به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته نیز در یک هفته گذشته توسط ۱۸ هزار و ۹۳۹ نفر تماشا شده و به فروش بیش از ۱ میلیارد تومان رسیده است و به این ترتیب این اثر در سومین هفته حضور خود بر پرده سینماها در رده ششم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد و این فیلم کمدی همچنان کمتر از «بی بدن» در ژانر اجتماعی می‌فروشد.

«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط ۲۱ هزار و ۷۴۹ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۸۷۳ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده هفتم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۹ هزار بلیت در جایگاه هشتم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۱۵۱ سالن سینما و ۵۹۰ سانس در هفت روز گذشته، به فروشی معادل با ۳۷۰ میلیون رسیده است.

فیلم سینمایی «نیلگون» در جایگاه نهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۷۷ سالن سینما و ۲۲۷ سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از ۱۲۰۰ مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۶۲ میلیون در سومین هفته اکران خود رسیده است.

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۱۰۴۷ نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از ۵۸ میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده دهم جدول فروش قرار دارد.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن ۲۸ سالن سینما در هفت روز گذشته به فروشی معادل ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده دهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «تاوان» دیگر فیلمی که سومین هفته اکران خود را بر پرده سینماها تجربه می‌کند همچنان در انتهای جدول حضور دارد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۳۷ سالن سینما و ۸۷ سانس، پذیرای بیش از ۵۵۶ مخاطب بوده است و به فروشی بیش از ۲۲ میلیون تومان رسیده است.

«پرویز خان» که به صورت اینترنتی نیز اکران و عرضه شده است با فروش ۱۹ بلیت ۸۸۰ هزار تومان فروخته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند