مراسم تشییع و خاکسپاری فرمان مرادی برگزار شد

ردکارپت فیلم  : مراسم تشییع پیکر فرمان مرادی استاد ساز سازی و عضو سابق هیئت مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر صبح یکشنبه ۶ خرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

در این مراسم ابتدا داود گنجه ای عضو شورای عالی خانه ضمن تسلیت درگذشت مرادی به خانواده آن مرحوم گفت: در سال ١٣۴٩ در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی با فرمان مرادی آشنا شدم و از همان زمان به اخلاص و فروتنی و مهربانی این مرد پی بردم. گنجه ای گفت جدای از تبحر و تخصص مرادی در زمینه ساز سازی او مردی درستکار و پاکدامن بود و در دوستی و مروت نظیر نداشت.

سپس بیاض امیرعطایی سازنده ساز و از همکاران مرادی در هیئت مدیره کانون سازسازان با ابراز تاسف از فقدان این هنرمند گفت: از ابتدای تاسیس کانون سازسازان خانه موسیقی، در خدمت ایشان بودیم و همیشه با همه ارتباط خوبی داشت و از همه حمایت می کرد و با سعه صدر با مسائل برخورد داشت.

بعد از امیرعطایی، محمود فرهمند از استادان پیشکسوت عرصه سازسازی گفت : اواسط دهه چهل در کرمانشاه با فرمان مرادی آشنا شدم که آن زمان برای تاسیس کارگاه سازسازی ماموریت داشت و از همان زمان متوجه شدم که مرادی در صداقت و درستکاری بی نظیر است و من ندیدم که هیچگاه این مرد بزرگ به کسی بدی کرده باشد و همه ی وجودش مهر و مهربانی بود.

سپس محمدرضا ژاله ساز ساز پیشکسوت با اشاره به خصائل نیک فرمان مرادی گفت: من به غیر از محبت، مهربانی و دلسوزی چیز دیگری از ایشان ندیدم وگاهی می دیدم در مواجهه با افرادی که برای درجه ی هنری نزد ایشان می آمدند چقدر با دقت نظر و گشاده رویی آنها را راهنمایی می کرد و نکات فنی و مهمی را به آنها می آموخت.

در ادامه ی این مراسم رضا عبادی از دیگر سازسازان و یاران نزدیک فرمان مرادی قطعه شعری را در وصف فرمان مرادی قرائت کرد و سپس ساسان مرادی فرزند فرمان پشت تریبون قرار گرفت و ضمن سپاس از حاضران شعری را در رثای پدر خویش قرائت کرد.

در پایان این مراسم داود فیاضی (آواز) با نی سعید میرزاحسینی چند بیتی از اشعار مولانا را اجرا کردند.

در این مراسم  قاطبه ی سازسازان پیشکسوت از جمله اعضای هیئت مدیره این کانون، مدیرعامل و مدیر اجرایی خانه موسیقی و جمع زیادی از هنرمندان حضور داشتند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند