معرفی فیلم تاراج

به گزارش ردکارپت:  فیلم « تاراج» از جمله ساخته های به یاد ماندی ایرج قادری در دهه شصت است. سناریو این فیلم را سعید مطلبی بر اساس طرحی از علیرضا داوود نژاد نوشته است. در سال هایی که سینمای ایران زیر اعمال سلیقه های گوناگون افراد مسئول و غیر مسئول جان می کند، فیلم هایی مانند تاراج به یاد آور روزهای پر رونق سینما بودند.

ایرج قادری که بعد از انقلاب اسلامی مورد غضب عده ای از مدیران سینمایی واقع شده بود، با ساخت تاراج بازگشتی با شکوه به سینما داشت. فیلم دوستان از تاراج مانند دیگر فیلم های قادری استقبال کردند و فیلم در سال اکران یعنی ۱۳۶۴ فروش قابل ملاحظه ای کسب کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

«زینال بندری، قاچاقچی سابقه‌دار تریاک، توسط ستوان احمد، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و روانه زندان می‌شود، اما با پرداخت رشوه محکومیت خود را به حبس تقلیل می‌دهد و پس از یک سال، به‌دلیل خوش‌رفتاری، آزاد می‌شود. بار دوم، که پس از درگیری و مجروحیت، در ملاقاتی که با عوامل شبکه گسترده توزیع مواد مخدر دارد، خام حرف‌های آنها می‌شود و تصمیم می‌گیرد ستوان احمد را در دستگیری قاچاقچیان یاری دهد. او با کمک احمد، شبکه توزیع تریاک را متفرق می‌کند؛ ولی درعوض، توزیع گسترده هروئین رونق می‌گیرد. دوستی گرمی بین احمد و زینال برقرار می‌شود. احمد درمی‌یابد که پسر زینال نیز معتاد به هروئین است. زینال پسرش را در زیرزمین خانه حبس می‌کند تا اعتیادِ او را ترک دهد.»

ایرج قادری بعد از تاراج سال ها ممنوع الکار بود. شاید دلیل این ممنوع الکاری اقبالی بود که مخاطبان سینما به فیلم تازه او نشان دادند.

لینک کوتاه
https://redcarpetfilm.net /?p=478

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند