فروش هفتگی سینماهای ایران همچنان روند کاهشی دارد

به گزارش ردکارپت: اکران سینماهای کشور در حالی این هفته پیگیری شد که «ایده اصلی» به صدرنشینی خود در گیشه ادامه دارد و «تگزاس ۲» هم پس از ۱۹ هفته در صدر ماند. سه فیلم جدید هم به چرخه اکران سینماها اضافه شدند.

در نخستین هفته از سومین ماه تابستان، سینماهای کشور شاهد اضافه شدن سه فیلم تازه به چرخه اکران بودند، این در حالیست که فروش هفتگی سینمای ایران این هفته این هفته هم افت نسبی را تجربه کرد.

این شیب تند کاهش فروش سینمای ایران بسیاری از سینماداران را بر آن داشته است تا خواهان نمایش فیلم‌هایی چون «زیر نظر» ساخته مجید صالحی شوند تا گیشه سینماها تکانی بخورد.

تداوم شیب کاهشی فروش

با این حال این هفته هم فروش کلی سینما از کانال سه میلیارد تومان گذر نکرد و روی مرز سه میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان ماند؛ از این میزان یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان هم سهم تهران بوده است.

در مقایسه با هفته گذشته، این هفته سینما با افت حدودا ۷۰۰ میلیون تومانی فروش رو به‌رو شده‌ است و فیلم‌های جدید روی پرده هم کمکی به بهبود اوضاع و احوال این روزها نمی‌کنند.

در این هفته همچنین ۲۹۰ هزار و ۷۶۷ نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که ۱۳۸ هزار و ۱۳۶ نفر از آن‌ها اهل تهران بودند.

از «برمودا» تا «چاقی»؛ سه فیلم جدید روی پرده

«برمودا» عنوان فیلمی به کارگردانی رهبر قنبری است که موضوعی اجتماعی دارد و از حضور بهنوش بختیاری نیز بهره برده است.

این فیلم داستان یکی از مدیران سابق دولتی را روایت می‌کند با استفاده از ارتباطات و زد و بند به ثروتی نجومی رسیده و امروز در حوادث و اتفاقاتی فانتزی با وجدان خود درگیر می‌شود.

«برمودا» که به نظر داستان جالبی دارد برای جلب نظر مخاطبان در گیشه کار سختی را در پیش دارد و باید دید که در هفته‌های آتی چه عملکردی خواهد داشت، این فیلم در آغاز اکران ۵۹۰ هزار تومان بیشتر فروش نداشته است.

«صدای منو می شنوید»، دیگر مهمان تازه اکران به کارگردانی صادق پروین آشتیانی است، فیلمی در حوزه دفاع مقدس که داستان پدر یک شهید را به تصویر کشیده است.

پرویز پورحسینی، مژگان بیات، نگار عابدی، سعید داخ، حسن عباسی، یلدا قشقایی و … از جمله بازیگران حاضر در این فیلم هستند که در دو روز نخست اکران تنها ۲۰ هزار تومان فروش داشته است.

در نهایت به «چاقی» ساخته راما قویدل می‌رسیم، فیلمی که پس از مدت‌ها توقیف رنگ پرده نقره‌ای را به خود دیده است و از نقش آفرینی حمید فرخ‌نژاد، لادن مستوفی، علی مصفا و مهسا کرامتی بهره برده است.

فرخ نژاد با آغاز اکران این فیلم پستی در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «چاقی بلاخره اکران پس از ۵ سال، البته نمیدونم چی ازش باقی مونده! به هر حال تبریک به راما قویدل و تیم سازنده.»

«چاقی» وضعیت بهتری نسبت به دو فیلم دیگر داشته و در دو روز نخستی که روی پرده رفته، ۱۶ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان فروش داشته است.

فیلم «چاقی»

«روسی» بد شروع نکرد، ثبات «قسم» و «قصر شیرین»

فیلم سینمایی «روسی» ساخته امیرحسین ثقفی که نخستین هفته از اکران خود را پشت سر گذاشت، عملکرد بدی در جلب نظر مخاطبان سینما نداشت و به فروش قابل قبولی در شرایط فعلی این حوزه دست پیدا کرد و ۲۱۹ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان از گیشه این هفته سهم داشت.

این فیلم با بازی طناز طباطبایی، امیر آقایی، میلاد کی مرام و صابر ابر داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که در پایان به یک تراژدی ختم می‌شود.

در این هفته «قسم» دومین ساخته محسن تنابنده و همچنین «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی توانستند به ثبات فروش خود ادامه دهند، فیلم تنابنده ۳۴۷ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان فروش داشت و فیلم میرکریمی به ۲۸۰ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان از گیشه سهم را از آن خود کرد.

این دو فیلم تا به امروز حد وسطی را در گیشه برای خود حفظ کرده‌اند و با همین دست فرمان هم در اکران پیش آمدند.

«ایده اصلی» صدرنشین، «تگزاس» پس از ۱۹ هفته می‌تازد

در هفته اول شهریور، فیلم سینمایی «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی همچنان صدرنشینی خود در گیشه را حفظ کرد، فیلمی که فارغ موضوع و محتوا بیشتر میزان فروشش را مدیون حضور بازیگرانی چهره و محبوب است، از هانیه توسلی تا پژمان جمشیدی و مهرداد صدیقیان.

این فیلم در این هفته ۴۴۹ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان فروش داشته است تا در آستانه عبور از مرز دو میلیارد تومان فروش باشد. البته به نظر می رسد نبود رقیبی جدی و سرسخت فضا را برای صدرنشینی این فیلم مهیا کرده است.

رتبه دوم جدول فروش این هفته هم در اختیار «تگزاس ۲» ساخته مسعود اطیابی است، فیلمی که پس از ۱۹ هفته همچنان برای مخاطبان جذاب است و می‌فروشد. این فیلم که از زوج محبوب پژمان جمشیدی و سام درخشانی بهره بهرده است، این هفته ۳۵۶ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان فروخت تا در مجموع به ۲۴ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان برسد و عنوان دومین فیلم پرفروش سال را پس از «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی از آن خود کند.

در ادامه جزییات فروش فیلم های روی پرده را از تاریخ اول شهریور تا پیش از روز جمعه هشتم شهریور مشاهده خواهید کرد. (آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

نام فیلم

نام کارگردان

فروش هفتگی

فروش کلی

ایده اصلی

آزیتا موگویی

۴۴۹ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان

یک میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان

تگزاس ۲

مسعود اطیابی

۳۵۶ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان

۲۴ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان

ایکس لارج

محسن توکلی

۳۵۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان

پنج میلیارد و ۷۳۷ میلیون تومان

قسم

محسن تنابنده

۳۴۷ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان

یک میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان

شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار

۲۹۰ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان

۱۷ میلیارد و ۹۴۹ میلیون تومان

قصر شیرین

سیدرضا میرکریمی

۲۸۰ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان

دو میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان

روسی

امیرحسین ثقفی

۲۱۹ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان

۳۰۴ میلیون تومان

سرخپوست

نیما جاویدی

۲۰۲ میلیون و ۷۷۱ هزار تومان

۱۳ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان

نیوکاسل

محسن قصابیان

۱۵۱ میلیون و ۳۶۷ هزار تومان

یک میلیارد و ۷۶۴ هزار تومان

تپلی و من

حسین قناعت

۱۴۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان

جانان

کامران قدکچیان

۵۹ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان

۲۴۷ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان

سرکوب

رضا گوران

۵۲ میلیون و ۹۲۱ هزار تومان

۸۱۹ میلیون تومان

چاقی

راما قویدل

۱۶ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان

۱۶ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان

برمودا

رهبر قنبری

۵۹۰ هزار تومان

۵۹۰ هزار تومان

صدای منو می‌شنوید؟

صادق پروین آشتیانی

۲۰ هزار تومان

۲۰ هزار تومان

لینک کوتاه
https://redcarpetfilm.net /?p=802

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند