اکران خصوصی زنانی با گشواره های باروتی در هنر و تجربه

 

ادامه موفقیت های «زنانی با گوشواره‌های باروتی»

به گزارش رد کارپت فیلم فیلم مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، پس از چندین حضور موفق درجشنواره های بین المللی حالا در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به روی پرده رفته است.

این مستند که پیش از این درجشنواره «سینما حقیقت» نیز حضور داشت و توانست جایزه بهترین فیلم در بخش بین‌الملل، بهترین کارگردانی در بخش فیلم بلند، بهترین کارگردانی در بخش آوینی و بهترین صدا را کسب کند، از روز دهم مهرماه در گروه هنر و تجربه و در همه شهرهای کشور که سینمای هنر و تجربه دارند اکران شده است.

مرتضی شعبانی، کارگردان این فیلم، در آستانه شروع کران تازه این فیلم گفته بود: «هنوز تعداد سالن‌ها مشخص نشده و بسته به تصمیم گروه هنر و تجربه دارد. هم‌چنین زمان اکران نیز وابسته به استقبال مخاطبان از این اثر است.»

این فیلم مستند که درونمایه آن درباره صلح است، روز ۳۰ شهریورماه به مناسبت روز جهانی صلح در سالن عباس کیارستمی برای اهالی رسانه نیز به نمایش درآمد و مرتضی شعبانی تهیه کننده و رضا فرهمند کارگردان درباره اکران این مستند سخن گفتند.

مرتضی شعبانی، کارگردان این فیلم در هنگام نمایش رسانه ای این فیلم گفته بود که هدف «زنانی با گوشواره‌های باروتی» این است که با روایت یک مستند زنانه خشونت را که امری نکوهیده در میان انسان ها معرفی نماید.»

به گفته کارگردان این فیلم: «بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که زنان همواره روایتگر صلح و مهربانی بوده اند و این مستند هم اثری در جستجوی صلح است که زنان آن را روایت می کنند.»

مرتضی شعبانی اعتقاد داردکه فیلم هایی از جنس «زنانی با گوشواره های باروتی» فیلم های مهمی هستند که هم از بُعد اقتصادی و بازگشت سرمایه و از جهت دیده شدن توسط عامه مردم اهمیت دارد. چراکه آثاری از این دست در شرایط امروز و اعمال زور و خشونت می توانند پیام صلح جهانی را منتقل کنند.»

وی درباره محتوای ایدئولوژیک این فیلم تصریح می کند که داعش در این فیلم بهانه است و بیشتر روابط دو زن از دو وجهه متفاوت و فارغ از مباحث ایدئولوژیک را مطرح می کند.»

لازم به ذکر است که بعد از نمایش این مستند در جشنواره لوکارنو با بازتاب و استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و دلیل این استقبال از نظر کارگردان این فیلم آن است که «امروزه جهان به دنبال صلح است.»

این اثر که با موضوع زنان و کودکان آسیب دیده جنگ در عراق به ویژه زنان داعشی تولید و اکران شده است، در جشنواره «سینما حقیقت» توانست یکی از شلوغ ترین اکران ها را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که پخش کننده اثر، جورنی من پیکچرز حقوق اکران و نمایش جهانی فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» را در بازار جشنواره کن خریده است.

وی یکی از توزیع کننده‌های فیلم مستند در جهان است که هر سال فیلم‌های جایزه گرفته در جشنواره‌های ساندنس، لوکارنو، برلین، کن و دیگر جشنواره‌های معتبر جهان را اکران می‌کند.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» که اولین حضور بین‌المللی خود را با جشنواره «لوکارنو» سوئیس در بخش اصلی فیلم‌های مستند آغاز کرده بود، در ادامه با نمایش در بیش از ۲۵ جشنواره جهانی موفق به دریافت چهار جایزه جهانی شد.

این فیلم همچنان در ادامه نمایش‌های جهانی خود در ماه‌های آینده در بخش مسابقه جشنواره متعددی حضور خواهد داشت.

گروه فیلم وعکس : کورش کبیری ، نیلو فر حریری ،انیتا اسدی


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند