جوایز لومیر

جایزه لومیر فرانسه به «بینوایان» رسید

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم نامزد اسکار «بی نوایان» به کارگردانی لاج لی بالاترین جوایز فیلم لومیر که به عنوان جوایز گلدن گلوب فرانسه شناخته می‌شود را دریافت کرد.

فیلم درام نامزد اسکار «بینوایان» به کارگردانی لاج لی جایزه بهترین فیلم، بهترین مرد نوظهور و فیلمنامه را در جوایز لومیر ۲۰۲۰ دریافت کرد.

این جوایز فرانسوی توسط اعضای مطبوعات خارجی پاریس اهدا می‌شود. بیست و پنجمین دوره این جوایز به ریاست ایزابل هاپرت، بازیگر فرانسوی برگزار شد.

این فیلم درام پیش از این در جوایز فیلم کن هم جایزه هیئت داوران را دریافت کرده بود و به تازگی هم در جوایز گویا در اسپانیا جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد. این فیلم اکنون به عنوان نماینده فرانسه در بخش بین المللی اسکار رقابت می‌کند.

الکسیس مانتای، یکی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «بینوایان» جایزه بهترین بازیگر مرد نوظهور را دریافت و همچنین به همراه لاج لی و گیوردانو گدرلینی جایزه بهترین فیلمنامه این مراسم را هم دریافت کرد.

فیلم سینمایی «بینوایان» از شورش‌های فرانسه در سال ۲۰۰۵ الهام گرفته و تنش‌هایی که بین مردم و پلیس که باعث شعله ور شدن شورش‌ها شده بود را بررسی می‌کند. داستان این فیلم روی سه پلیس تمرکز دارد و آمازون توزیع کننده این فیلم در آمریکاست.

فیلم سینمایی «یک افسر و یک جاسوس» به کارگردانی رومن پولانسکی که در پنج بخش جوایز فیلم لومیر نامزد شده بود جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد. او برای دریافت این جایزه حضور نداشت و دستیار کارگردان او برای دریافت این جایزه به این رویداد آمده بود.

این فیلم که پیش از این جایزه نقره جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرده بود، با وجود اعتراضاتی که برای بایکوت این فیلم از سوی سازمان‌های حقوق زنان صورت گرفته بود، پرفروش‌ترین فیلم سال اسپانیا شد. البته در چندین سینما اکران این فیلم لغو شده بود.

افسر و یک جاسوس، داستان یک افسر فرانسوی به نام آلفرد درفیوس را روایت می‌کند که در سال ۱۸۹۰ ناعادلانه به جاسوسی برای آلمان متهم می‌شود.

فیلم سینمایی «تصویر یک زن در آتش» که جایزه بهترن فیلم را در جشنواره کن دریافت کرده بود و در گلدن گلوب هم نامزد شده بود، جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد. جایزه بهترین بازیگری مرد هم به رشدی زیم برای بازی در فیلم «اوه مرسی» به کارگردانی ارنو دپلشن رسید.

«آنجا باید بهشت باشد» به کارگردانی الیا سلیمان بهترین تولید بین المللی این جوایز را دریافت کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند