پیمان قاسمخانی

نشست خبری «خود، بد، جلف۲»

به گزارش ردکارپت فیلم: نشست خبری فیلم سینمایی «خود، بد، جلف۲؛ ارتش سری» با حضور پیمان قاسم‌خانی کارگردان و دیگر عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» امشب ۱۶ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست رسانه‌ای پیمان قاسمخانی نویسنده و کارگردان، محسن چگینی تهیه‌کننده، میثم مولایی تدوینگر، رعنا امینی طراح لباس، آیدین ظریف طراح صحنه، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا بازیگران فیلم حضور داشتند.

علیرضا مجمع نیز به‌عنوان منتقد مهمان در این نشست حضور داشت.

«خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» پسند جشنواره نیست

در ابتدای نشست مجمع درباره فیلم بیان کرد: این فیلم در ادامه مسیر قبلی قاسمخانی در فیلم‌ها و فیلمنامه‌هایی است که نوشته است. فیلم استاندارد لازم را برای شکل گیری یک کمدی خوب دارد و فکر می‌کنم قاسمخانی خیلی هم علاقه‌مند به حضور در جشنواره نباشد چون فیلم پسند جشنواره نیست و بیشتر آرای مردمی را به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: دست گذاشتن روی سریال «ارتش سری» خیلی جذاب است و خاطرات دهه ۶۰ را برای نسل من زنده می‌کند.

قاسمخانی با اشاره به اینکه این فیلم را همراه با محسن چگینی کارگردانی کرده است و به این دلیل اسم وی در تیتراژ به عنوان کارگردان نیامده که نامش را دیر به وزارت ارشاد داده‌اند، درباره جایگاه فیلم‌های کمدی در جشنواره عنوان کرد: در واقع فیلم‌های کمدی در جشنواره هیچ جایگاهی ندارند البته فیلم با پروداکشن سنگین بوده است و تصور ما این است که فیلم در جشنواره دیده می‌شود اما همین که در بخش سودای سیمرغ هستیم کافی است و به دنبال جایزه نیستیم.

وی درباره پایان بندی فیلم که بدون نتیجه گیری است و شبیه پایان بندی سریال شده است، گفت: این راه را در سینما زیاد رفته‌اند اما برای اولین بار است که در ایران اتفاق می‌افتد. در سینمای جهان مثال‌های زیادی می‌توانم بزنم که از جمله «دزدان دریایی کارائیب» و «جنگ ستارگان» است.

سام درخشانی در ابتدای صحبت‌هایش نسبت به صحبت‌های ابتدایی قاسمخانی با شوخی گفت: اگر به لحظ تکنیکی تغییری در بازی من می‌بینید به این دلیل است که پژمان در کنار من حضور داشته است و اگر در تیتراژ نامش را نیاوردیم به این دلیل بوده که اسمش را دیر به ارشاد داده‌ایم!

پیمان قاسمخانی در ادامه درباره ایفای نقش‌های کمدی توضیح داد: تلاش کردم امسال نقش‌های درام هم قبول کنم اما به هر حال کمدی طرفداران بیشتری دارد و من را بیشتر برای نقش‌های کمدی انتخاب می‌کنند اما تلاشم این است که میان نقش‌هایم تعادل برقرار کنم.

در ادامه ریحانه پارسا درباره زود به شهرت رسیدنش بیان کرد: وقتی زود به شهرت می‌رسید این خطر وجود دارد که تصور کنید همه راه‌ها را رفته‌اید اما برای من این اتفاق نیفتاد. وقتی تیتراژ پایانی سریال «پدر» تمام شد این تصمیم را گرفتم که هر کاری که تمام می‌شود رویش حساب نکنم و برایم پله نباشند بلکه تلاش کنم هربار از اول شروع کنم. این فیلم هم در واقع می‌تواند یک معرفی جدید از ریحانه پارسا باشد.

حامد کمیلی نیز درباره نقش‌های کمدی اش در سینما گفت: من قبلاً تجربه بازی در فیلم کمدی داشتم و این فیلم هم تجربه جذابی برایم بود و خوشحالم که در این کار حضور داشتم.

پیمان قاسمخانی درباره بی تأثیر بودن نقش علی اوجی در فیلم اظهار کرد: علی همان طور که از او خواستم بازی کرد. از او خواستم که مثل فوک آویزان بازی کند که او هم همین کار را کرد و بسیار هم از حضورش راضی هستم. این مژده را هم بدهم که در قسمت سوم نقش پررنگ‌تری دارد.

قصد جهت‌گیری سیاسی نداشتم

وی با اشاره به اینکه این فیلم سیاسی نیست، گفت: اصلاً این ماجراها به من نمی‌خورد و تنها برای بست دادن داستان از سوژه‌های سیاسی استفاده شده و اصلاً قصد جهت گیری نداشتیم. در زمان «نان، عشق، موتور ۱۰۰۰» هم این حرف‌ها را می‌زدند اما تنها برای پیشبرد داستان و شرایط جامعه بخش‌های سیاسی وارد کار شده بود.

وی ادامه داد: من فیلمم را تنها برای گیشه نمی‌سارم و در فیلمنامه باجی برای خنداندن به مخاطب نمی‌دهم و حتی بسیاری از شوخی‌ها را که در روند قصه جایی نداشت از فیلم درآوردیم. ابتدا می‌خواستیم فیلم را به شکل سریال بسازیم اما چون میسر نشد آن را تبدیل به ۲ فیلم کردیم که البته قسمت سومش هم هنوز نوشته نشده است.

قاسمخانی درباره کوتاه شدن نقش ستاره پسیانی گفت: باید از ستاره پسیانی به دلیل کوتاه شدن نقشش عذرخواهی کنم چون به لطف دوستان ممیز، نقشش آش‌ولاش شد اما کلاً او در سه سکانس حضور داشت و برای تغییر رویه سام حضورش اهمیت داشت.

چیزی به نام شوخی جنسی نداریم

وی درباره شوخی‌های جنسی که در فیلم وجود دارد و اینکه آیا این شوخی‌ها مناسب خانواده‌ها است یا خیر، گفت: دیدن فیلم با خانواده کاملاً بستگی به جنس خانواده دارد. ما صد درجه بالاتر از شوخی‌های جنسی فیلم را در جامعه می‌بینیم اما من سرم را زیر برف نمی‌کنم و در حد عرف جامعه در این فیلم شوخی کردم. اساساً چیزی به نام شوخی جنسی وجود ندار. برخی شوخی‌ها واقعاً زشت است که قطعاً ما هم انجام نمی‌دهیم و در برخی فیلم‌ها هست و من را هم ناراحت می‌کند ولی این شوخی‌ها شوخی‌های تمیزی است و می‌توان حداقل با خانواده من آنها را دید.

چگینی در بخش دیگری از نشست عنوان کرد فیلم مشکلی برای حضور در جشنواره نداشته است و این شایعه صحت ندارد.

قاسمخانی با اشاره به اینکه قسمت یک و دو فیلم از لحاظ زیرژانر با هم متفاوت هستند، توضیح داد: قسمت یک در زیر ژانر پارودی سینمای کاراگاهی قرار دارد و قسمت دو به کمدی اکشن نزدیک است.

در ادامه نشست با گوهر خیراندیش که در آمریکا حضور داشت ارتباط تلفنی برقرار شد.

خیراندیش با اشاره به اینکه علاقه مند بوده که فیلم را در کنار قاسمخانی در سینما ببیند در پاسخ به صحبت‌های منصور ضابطیان که عنوان کرد طبق گفته قاسمخانی نقش وی در فیلم خیلی کوتاه شده است، گفت: پیمان حتماً لازم دیده که نقشم را کوتاه کند چون او کارگردان است و تشخیص داده صحنه‌هایی را که به روند فیلم کمک نمی‌کند، قیچی کند.

قاسمخانی در پایان نشست یادآور شد: در قسمت بعد بیشتر از قسمت‌های قبلی هجو فیلم‌های سینمایی و پارودی آثار جاسوسی را خواهیم داشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند