مهدی صباغ‌زاده

بزرگداشت فریدون جیرانی در اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر/ فیلم

به گزارش ردکارپت فیلم: غلامرضا موسوی و مهدی صباغ‌زاده از سینماگران همشهری فریدون جیرانی پس از پخش فیلم کوتاهی از فعالیت‌های این هنرمند به روی سن آمدند.

غلامرضا موسوی در ابتدا گفت: «صحبت کردن درباره فریدون جیرانی چون در رشته های مختلفی کار کرده و در همه رشته های استاد است راحت است. جیرانی فقط یک فیلمنامه‌نویس، سینماگر، مجری و مورخ خیلی خوب نیست، انسان بسیار خوبی است. یکی از ویژگی‌های جیرانی این بود که همه جور فیلمی را می‌دید. به گمان من از ویژگی‌های خوب آقای جیرانی این است که معلم بسیار خوبی و روزنامه‌نگار فوق‌العاده‌ای هم هست. تجلیل از فریدون جیرانی در حقیقت تجلیل از سینمای به اصطلاح میانه است و اساسا عاشق سینمایی است که باید حتما تماشاچی داشته باشد. چون خودش با بازیگری تئاتر شروع کرده بود بازیگرانش در فیلم‌هایش هم بهترین بازی‌ها را ارائه دادند. تقریبا فکر می‌کنم تمام دوستانی که با سینما آشنا هستند با فریدون هم آشنا هستند. از تمام کسانی که تصمیم گرفتند برای استاد سینما و به قول من فیلسوف سینما بزرگداشت گرفتند تشکر می‌کنم.»

مهدی صباغ‌زاده هم درباره فریدون جیرانی گفت: «برای ایشان آرزوی سلامتی می‌کنم. من سینما را مدیون آقای جیرانی هستم.» او در ادامه بخشی از همکاری‌هایش در ابتدای کار سینمایی‌اش با فریدون جیرانی را برشمرد و گفت: «واقعا خوشحالم که ایشان هنوز راه خود را ادامه می‌دهد و برایش آرزوی سلامتی دارم.»

ابراهیم داروغه‌زاده و فریدون جیرانی در ادامه با دعوت شهیدی‌فرد روی سن اختتامیه جشنواره آمدند.

فریدون جیرانی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «من از دبیر جشنواره، وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی که همشهری ما هم هست تشکر می‌کنم و ممنونم که شما صبر کردید و این صحبت‌ها را شنیدید.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند