اسکار

مایک لی فیلم «آقای ترنر» را تابستان کلید می‌زند

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان کهنه‌کار بریتانیایی برنده نخل طلای کن که ۷ نامزدی اسکار در کارنامه دارد، فیلم جدیدش را تابستان کلید می‌زند.

مایک لی کارگردان فیلم «آقای ترنر» فیلم سینمایی بعدی خود را از تابستان در همکاری با شرکت‌های کورنراستون فیلمز، فیلم ‌۴ و اینجینیوس فیلمبرداری می‌کند.

جزییات زیادی از این فیلم منتشر نشده اما کورنراستون یک بار دیگر مسئولیت فروش بین‌المللی را بر عهده خواهد داشت.

تامین سرمایه فیلم توسط فیلم ۴، اینجینیوس و شرکت فیلم اسپانیایی میدیاپرو استودیو انجام می‌شود که همه این شرکت‌ها در کنار هم به عنوان تهیه‌کننده حضور خواهند داشت. جورجینا لو تهیه‌کننده و گیل ایگن تهیه‌کننده اجرایی فیلم خواهد بود.

لی مسیر حرفه‌ای کاری خود را به عنوان کارگردان و نویسنده تئاتر در اواسط دهه شصت میلادی آغاز کرد و طی دهه‌ها توسط با فیلم‌هایی مانند «رازها و دروغ‌ها»، «ویرا دریک» و «هپی گو لاکی» هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار بشود.

لی که حالا به عنوان یکی از چهره‌های شاخص فیلمسازی بریتانیا شناخته می‌شود، «پیترلو» را به عنوان جدیدترین فیلم خود انتخاب کرد. این پروژه که یک درام تاریخی است، داستان کشتار سال ۱۸۱۹ در منچستر را تعریف می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ او عضویت افتخاری بفتا را دریافت کرد که بالاترین افتخار این سازمان است. این کارگردان بیشتر از همه به خاطر فیلم درام «رازها و دروغ‌ها» سال ۱۹۹۶ که نامزد دریافت جایزه اسکار شد و جوایز بفتا و نخل طلای کن را از آن خود کرد، فیلم بیوگرافیکی سال ۲۰۱۴ «آقای ترنر» که نامزد دریافت جایزه نخل طلا شد و درام «ویرا دریک» سال ۲۰۰۴ که جایزه شیر طلایی را از آن خود کرد، شناخته می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند