بهروز رشاد

خط و نشان تهیه‌کننده «قطار آنشب» برای مسئولان سینمایی

به گزارش ردکارپت فیلم: بهروز رشاد می‌گوید اگر فیلم ما برای نجات سرمایه و جانمان حمایت نشود، مجبوریم به شبکه‌های ماهواره‌ای پناه ببریم!

بهروز رشاد تهیه‌کننده سینما، با اشاره به وضعیت نامناسب اکران «قطار آنشب» گفت: وضع اکران فیلم ما به شدت خراب است. حتی با وجود حمایت‌های آموزش و پرورش با استقبال روبرو نشده ایم؛ چون سینما‌ها عملاً این فیلم را نمایش نمی‌دهند و سانس‌هایش را به آثار دیگری اختصاص می‌دهند. وضعیت اکران فیلم ما در شهرستان‌ها از تهران هم بدتر است.

او افزود: در این وانفسا هر کسی هر کاری دلش بخواهد می‌کند و جوابگویی وجود ندارد. این مهمترین مشکل ماست؛ سینماهای فراوان به خصوص پردیس‌ها ساخته شده اند و برای اکران فیلم‌هایی مانند «قطار آنشب» هم مالیات نمی‌دهند، اما به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و به اکران فیلم‌های بدنه سینما می‌پردازند؛ این یعنی به نام ما به کام دیگران.

رشاد ادامه داد: متأسفانه سینما‌های تهران و شهرستان‌ها که با پخش ما قرارداد دارند، فیلم‌های دیگری را نمایش می‌دهند؛ به عنوان نمونه به اهواز، آبادان، شیراز و … نماینده فرستادیم و با این مشکل روبرو شدیم. حتی در تبلیغات پردیس زندگی اسم فیلم ما نیست؛ در حالی که با این پردیس قرارداد داریم، با پردیس کیان هم همینطور!

این تهیه‌کننده بیان کرد: ما با چنین مشکلاتی روبرو هستیم و یک تنه نمی‌توانیم با آنها مقابله کنیم و بجنگیم. حل این مشکلات به بسیج همگانی وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش نیاز دارد. حرف شورای صنفی نمایش این است که اگر فیلمی مخاطب داشته باشد، کسی نمی‌تواند جلوی فروش و اکران آن را بگیرد. این حرف اصلاً جالب نیست و صرفاً سرپوش نهادن روی کار‌های غلط است.

رشاد در پایان گفت: فیلم «تورنادو» هم فروش نمی‌کرد، اما در شبکه جم تبلیغات ماهواره‌ای آن را آغاز کردند و فروشش به بالای یک میلیارد تومان رسید! در صورتی که عملاً از چرخه اکران داخلی خارج شده بود. اگر قرار باشد وضعیت اکران ما خراب پیش برود، مجبوریم همه دردسر‌ها را بکشیم و برای نجات سرمایه و جانمان به کانال‌های ماهواره‌ای روی بیاوریم تا فروشمان بالا برود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند