فیلمسازی

پیشنهاد خانه سینما به گروههای فیلمسازی؛ تعطیلی موقت کار

به گزارش ردکارپت فیلم: خانه سینما به گروه‌های فیلمسازی پیشنهاد داد که به طور موقت از فعالیت خود خودداری کنند.

در روزهای گذشته شیوع ویروس کرونا علاوه بر تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی مثل سینماها و تماشاخانه‌ها را هم به تعطیلی کشانده است تا با جلوگیری از تجمعات از شیوع بیشتر این ویروس در کشور پیشگیری شود. بعضی از گروههای فیلمسازی هم به صورت خودخواسته فعالیت خود را در روزهای گذشته متوقف کرده‌اند از جمله دو سریالی که برای شبکه نمایش خانگی آماده می‌شدند اما ساخت آنها متوقف شده است.

برهمین اساس خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای از گروههای صنفی درخواست کرد به طور موقت فعالیت خود را تعطیل کنند.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به شیوع ویروس کرونا، خطر انتقال سریع آن در میان افراد جامعه وجود دارد و پزشکان و متخصص نیز بارها درباره پرهیز از حضور در محیط‌های عمومی هشدار داده‌اند، به دلیل ناممکن بودن کنترل کامل سطوح، وسایل و ارتباطات، احتمال انتقال بیماری در میان گروه‌های فیلمسازی به شدت بالاست.

لذا پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ابتلای اهالی صنعت تصویر ایران و خانواده‌هایشان و همچنین پرهیز از مشکلات مرتبط با آن که قطعا سبب ایجاد مخاطره و صدمات فراوان مادی و معنوی برای نهادهای اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی است، دست کم در شرایط فعلی که با شیوع دامنه‌دار بیماری مواجهیم، گروه‌هایی که در مرحله پیش‌تولید یا فیلم‌برداری قراردارند، به طور موقت از فعالیت خودداری کنند.

بدیهی است این پیشنهاد از سوی خانه سینما فاقد الزامات قانونی است، اما می‌تواند در حد هشداری به تهیه‌کنندگان برای پیشگیری از این بیماری فراگیر و تبدیل آن به بحرانی عمومی در صنعت تصویر ایران تلقی شود.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند