بونگ جون هو

فیلمنامه‌ مصور «انگل» رمان گرافیکی می‌شود

به گزارش ردکارپت فیلم: استوری بوردهای فیلم «انگل» ساخته بونگ جون هو به زودی در قالب رمان گرافیکی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انترتینمنت ویکلی، هواداران فیلم برنده جایزه اسکار «انگل» به زودی می‌توانند با جزییات بیشتری از این پروژه در قالبی متفاوت آشنا بشوند.

بونگ جون هو کارگردان این فیلم کره‌ای به خاطر استوری بورد یا فیلمنامه‌های مصور دقیق خود شناخته شده است. این استوی بوردها اغلب به بازیگران نشان می‌دهند دقیقاً کجا بایستند یا چطور حرکت کنند تا با بینش کارگردان هم‌راستا باشند.

به زودی خانه نشر گرند سنترال پابلیشینگ فیلمنامه‌های مصور بونگ جون هو برای «انگل» را در قالب یک رمان گرافیکی منتشر می‌کند.

این استوری بوردها مانند این هستند که بونگ کمیک بوک خودش را نوشته و طراحی کرده و بعد آن را تبدیل به فیلم کرده باشد.

کتاب فیلمنامه‌های مصور «انگل» که قبلاً در کره جنوبی منتشر شده، ۳۰۴ صفحه است و تمام صحنه‌های فیلم را طوری به تصویر می‌کشد که بونگ خودش آنها را کشیده بود. این کتاب همچنین شامل توضیحاتی از بونگ درباره نحوه ساخت فیلم و پروسه خلاقانه او می‌شود.

وس میلر ویراستار ارشدی که حقوق رمان گرافیکی را برای گرند سنترال پابلیشینگ خریداری کرد، گفت: طراحی‌های کارگردان بونگ در قدرت روشن‌گرانه نویسندگی و کارگردانی او سهیم هستند و باعث می‌شوند رمان گرافیکی «انگل» تبدیل به مطالعه‌ای جذاب و زیبا و نگاهی حیرت‌انگیز به پشت صحنه یکی از بهترین فیلم‌های سال بشود.

وی او اضافه کرد: «نتیجه آن، راهی کاملاً جدید برای تجربه کردن ظرافت‌ها و سورپرایزهایی است که داستان عمیقاً احساسی و ژانرشکن بونگ در خود دارد.

«انگل» داستانی درباره تضادهای طبقاتی در کره جنوبی است و نشان می‌دهد که یک خانواده فقیر چطور سعی می‌کند خودش را وارد خانوار یک خانواده ثروتمند بکند. با وجود اینکه فیلم کاملاً در فرهنگ کره جنوبی نهادینه است، توانسته با بینندگان سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

فیلم «انگل» سال گذشته برنده جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن شد و بعد از آن چهار جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم سال، بهترین کارگردان، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اوریجینال را از آن خود کرد.

«انگل: یک رمان گرافیکی از فیلمنامه‌های مصور» روز نوزدهم ماه مه، یعنی کمی بیش از یک ماه بعد از اینکه فیلم در سرویس استریمینگ هولو پخش شد، منتشر می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند