مطرب

ستاره های پول‌ساز سینمای ایران در سال ۹۸

به گزارش ردکارپت فیلم: خراسان نوشت: سینمای ایران در سال ۹۸، تحت‌تأثیر رکوردشکنی «مطرب» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و همچنین «متری شیش‌ونیم» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران است.

بعد از پنج ستاره پول‌ساز سال ، جواد عزتی، پرویز پرستویی، بهرام افشاری، محمدرضا گلزار و مهران مدیری قرار دارند که هرکدام گیشه‌ای معادل ۳۲ تا ۳۸ میلیارد تومان داشته‌اند.

به حضور نام پژمان جمشیدی در فهرست سالانه پول‌سازترین‌های سینما عادت کرده‌ایم. این فوتبالیست سابق، چندین سال است با کمدی‌هایی پرفروش در فهرست پرفروش‌های سال هم حاضر است.

جمشیدی امسال پنج فیلم «جهان با من برقص!»، «تگزاس ۲»، «ایده اصلی»، «هزارتو» و «ما همه با هم هستیم» را داشت که فروش در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومانی را رقم زد. پژمان جمشیدی در سال ۹۹ حداقل دو فیلم «خوب، بد، جلف: ارتش سری» و «دینامیت» را خواهد داشت و اگر «تگزاس ۳» هم به تولید برسد، بی‌تردید مسیر آسانی برای حضور دوباره در فهرست ستاره‌های پول ساز خواهد داشت.

الناز شاکردوست از حدود سال ۹۲، با فاصله گرفتن از بازی در فیلم‌های تجاری، حضوری کم رنگ در فهرست پرفروش‌ها و پول‌سازها پیدا کرد. او اما امسال با دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «مطرب» دوباره گیشه‌های موفقی را تجربه کرد و به فروش در مجموع ۵۷ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومانی این دو فیلم کمک کرد؛ اگرچه نباید از دیگر ظرفیت‌های هر دو فیلم برای گیشه مناسب غافل شد. شاکردوست امسال فقط در فیلم «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده بازی کرده و در صورتی که این فیلم برای رونمایی در جشنواره ملی فیلم فجر در بهمن ماه آماده شود، ممکن است در اکران سال ۹۹ هیچ فیلم غیرکمدی نداشته باشد.

محسن کیایی که چند سالی هست از بازیگران موفق فیلم‌های کمدی بوده و به خصوص در آثار برادرش مصطفی کیایی نقش‌های پررنگی ایفا کرده، در سال ۹۸ نیز در یک فیلم کمدی به کارگردانی برادرش حاضر بود.

محسن کیایی به جز فیلم «مطرب»، یکی از نقش‌های اصلی «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را هم ایفا کرده بود که با نمایش در فصل پاییز، به فروش قابل قبول شش میلیارد تومانی دست یافت و مجموع گیشه فیلم‌های محسن کیایی را به ۴۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان رساند. کیایی در اکران سال ۹۹، حداقل دو فیلم «بی‌صدا حلزون» و «دینامیت» را خواهد داشت.

رتبه چهارم پول‌سازترین ستاره‌های اکران سال ۹۸، به طور مشترک به نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار می‌رسد. محمدزاده امسال، «متری شیش‌ونیم» و «سرخپوست» را روی پرده سینماها داشت و به گیشه ۴۲ میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومانی دست یافت. او بقیه سال ۹۸ را به دلیل قراردادی که گفته می‌شود با سازندگان «قورباغه» بسته، دور از سینما گذراند و با توجه به پرهیزش از بازی در فیلم‌های کمدی، احتمالاً در اکران سال ۹۹، هیچ فیلمی نخواهد داشت.

شایعات تأییدنشده حاکی از آن است که او ممکن است از بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی باشد. او با ۳۳ سال سن، جوان‌ترین بازیگر فهرست حاضر است. پریناز ایزدیار ۴۲ میلیارد تومان پریناز ایزدیار پس از همبازی شدن با نوید محمدزاده در «ابد و یک روز»، با دو فیلم «متری‌شیش‌ونیم» و «سرخ‌پوست» در اکران عمومی سال ۹۸ حاضر بود و از قضا در هر دو، بازیگر نقش مقابلش نوید محمدزاده بود. هر دو فیلم از سوی منتقدان تحسین شدند و فروش بسیار خوبی را هم تجربه کردند.

این دو فیلم غیرکمدی که در بهار و تابستان روی پرده سینماها رفتند، در مجموع گیشه‌ای معادل ۴۲ میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان را رقم زدند. «سه کام حبس»، «مغز استخوان»، «تفریق» و «لتیان» مجموعه آثار پریناز ایزدیار برای اکران ۹۹ است که بعید است شانس چندانی در گیشه داشته باشند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند