هالیوود

بیوگرافی کیانو ریوز

به گزارش ردکارپت فیلم:  کیانو ریوز از بازیگران مشهور هالیوود است که چند وقتی است لقب «نفس گیر» را از سوی طرفداران خود دریافت کرده است.

کیانو ریوز هنرپیشه‌ای است که چند سالی است صحبت از او زیاد شده و محبوبیت زیادی میان طرفداران سینما پیدا کرده است. البته محبوبیت او به خاطر بردن جایزه و یا فیلمی که خیلی موفق باشد، نیست؛ چرا که او تنها چند موفقیت در کسب جوایز کوچک داشته و حتی نامزدی در جوایز معتبر مثل گلدن گلوب و اسکار را نیز تجربه نکرده است. به همین خاطر می‌توان گفت اخلاق و روحیاتی که دارد، از دلایل محبوبیت او نزد مخاطبان است.

ریوز با نام کامل کیانو چالز ریوز متولد دوم سپتامبر ۱۹۶۴ است و اکنون ۵۵ ساله محسوب می‌شود. کیانو علاوه بر فعالیت‌های سینمایی خود شامل تهیه کنندگی چند فیلم، یک موسیقیدان نیز هست. نام او در زبان هاوایی به معنای «نسیم میان کوه هاست». مادر او طراح لباس انگلیسی و پدرش زمین شناس و از نژاد ایرلندی، پرتغالی و چینی بود. خود کیانو ریوز نیز در بیروت لبنان به دنیا آمده و اکنون یک شهروند کانادایی است.

او اولین کار هنری اش را از ۹ سالگی با بازی در یک تئاتر آغاز کرد. این حرفه را با بازی در سریال‌های تلویزیونی ادامه داد تا در نهایت در سال ۱۹۸۴ بهترین بازیگر نوجوان کانادایی از سوی مردم لقب گرفت. اوایل سال ۱۹۹۰ کیانو در فیلم‌های محبوب با ستارگان بزرگی نقش آفرینی کرد و موفقیت زیادی را با فیلم «سرعت» به دست آورد. او در همین دهه در فیلم «وکیل مدافع شیطان» همبازی آل پاچینو شد تا بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

او موفقیت خود را ادامه داد و با بازی در نقش نئو در سه گانه فیلم سینمایی «ماتریکس» یه یکی از شخصیت‌های نمادین سینما تبدیل شد. این فیلم به اندازه‌ای موفق شد که قسمت دوم و سوم نیز داشت اکنون کیانو در حال بازی در چهارمین قسمت این فیلم سینمایی است. او اتفاقی مشابه را نیز در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با سه گانه «جان ویک» رقم زد و محبوبیت خود را افزایش داد.

البته زندگی شخصی وی به این اندازه موفقیت آمیز نبوده است. زمانی که کیانو سه ساله بود پدرش او را به همراه مادرش ترک می‌کند و گفته می‌شود اکنون ارتباطی نیز با او ندارد. پس از آن مادر وی تا سال ۱۹۹۴ سه بار دیگر ازدواج کرد و در همه آن‌ها شکست خورد. به همین خاطر کیانو ریوز دوران کودکی تا سی سالگی پرتنشی را گذراند. از مشکلات دیگری که او با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده می توان به بیرون انداخته شدنش از مدرسه به دلیل نارسا خوانی و مرگ دوست صمیمی اش در سن ۲۳ سالگی اشاره کرد.

او با جنیفر سایم، بازیگر آمریکایی نیز ازدواج کرد و شاید تصور می‌کرد که مشکلاتش به پایان رسیده، اما فرزند آن‌ها مُرده به دنیا آمد. جنیفر سایم هم چند هفته بعد در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

کیانو ریوز اکنون شاید جزو بازیگران پر درآمد هالیوود باشد، اما چیزی که خیلی مورد توجه قرار گرفته دست و دل بازی اوست. ریوز ۷۰ درصد از درآمد خود در فیلم سینمایی «ماتریکس» را به خیریه اهدا کرده و برای فیلم «وکیل مدافع شیطان» هم رقمی کمتر از چیزی که با وی توافق شده بود، دریافت کرد. او با رد کردن نقش آفرینی در فیلمی مانند «مخمصه» نشان داد که تمایل زیادی به پول ندارد.

مدتی قبل نیز گفته شده بود ریوز با یک فرد به نام رندولف گرگوری آشنا شده که زندگی سختی را پشت سر گذاشته ، اما با کمک کیانو صاحب فروشگاهی متعلق به خود شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند