ستارگان

بیوگرافی هنرمندان هالیوود؛ جانی دپ

به گزارش ردکارپت فیلم: جانی دپ ، یکی از مهمترین ستارگان دنیای سینم است که همیشه به خاطر تنوع در نقش هایش شناخته شده است.

جانی دپ با نام کامل جان کریستوفر دپ دوم در نهم ژوئن سال ۱۹۶۳ در اوونسبرو واقع در کنتاکی به دنیا آمد. او علاوه بر اینکه یک ستاره هالیوودی و بازیگر است، در زمینه فیلم نامه نویسی، کارگردانی، تهیه کنندگی، موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت کرده است.

پدرش جان کریستوفر دپ، مهندس شهرسازی و مادرش بتی سو پالمر یک خدمتکار بود. جانی یک برادر به نام دنیل دارد که رمان‌نویس است و دو خواهر نیز به نام‌های دبی و کریستی دارد. او کودکی نسبتا چالش برانگیزی داشته چرا که پدر او معتاد به الکل بود. به همین خاطر گفته می‌شود در کودکی بیشتر وقت خود را با پدر بزرگش گذرانده است. وقتی هفت ساله بود پدر بزرگ خود را از دست می‌دهد و در سن ۱۵ سالگی هم پدر و مادر وی از هم جدا می‌شوند.

او در کودکی اش به دلیل استرس‌های ناشی از روبرو شدن با مشکلات خانوادگی خود دست به خود آزاری می‌زده و چندین اثر زخم به جا مانده از آن زمان دارد. او مدت‌ها پیش در یک مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که بدنش به نوعی مجله تبدیل شده است. او زمانی که دوازده ساله بود شروع به نواختن گیتار کرد و پس از جدایی پدر و مادرش، تحصیل را رها کرد. او مدتی بعد خواست دوباره به مدرسه باز گردد، اما مدیر این مدرسه به او گفت که به دنبال رویا‌ها و آرزوهایش برود.

ازدواج اول او باعث ورود جانی دپ به عرصه سینما شد. همسر اول او لوری آن آلیسون نام داشت که چهره پرداز فیلم‌ها بود. او رابط آشنایی جانی با نیکلاس کیج شد و به این ترتیب کیج نخستین کسی بود که به جانی دپ پیشنهاد بازیگری داد. جانی دپ دو ازدواج دیگر نیز داشته است که هر دوی آن‌ها به طلاق منجر شده و آخرین مورد آن با آمبر هرد به حاشیه کشیده شده، چرا که هرد جانی دپ را به خشونت خانگی متهم کرده بود، اما چندی پیش در فایل صوتی منتشره شده او اعتراف می‌کند که چندین بار جانی دپ را آزار داده و وسایل خطرناکی را به سمت وی پرتاب میکرده است.

او در اولین اثر بلند و مهم خود در سال ۱۹۹۰ با تیم برتون در فیلم سینمایی «ادوارد دست قیچی» همکاری داشت و موفقیت این فیلم باعث شد ارتباط این دو تا مدت‌ها ادامه داشته باشد. «رویای آریزونا»، «مرد مرده» و «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» دیگر فیلم‌های او بود تا اینکه در سال ۱۹۹۷ در فیلم دانی براسکو در کنار آل پاچینو درخشید. موفقیت و شهرت او در سال ۲۰۰۳ و با فیلم «دزدان دریایی کارائیب» به اوج خود رسید. او در این فیلم نقش کاپیتان جک اسپارو را بازی کرده بود، نقشی که به قدری برجسته شد که خیلی‌ها او را تنها برای این نقش می‌شناسند.

جانی دپ نقش‌های متفاوت و چالش برانگیزی را بازی کرده و گریم‌های او در فیلم‌های مختلف این ادعا را تایید می‌کند. او در فیلم سینمایی «سوئینی تاد» بسیار متفاوت ظاهر شد و برای آن یک جایزه گلدن گلوب نیز دریافت کرده است. او سه بار برای فیلم‌های «سوئینی تاد»، «دزدان دریایی کارائیب» و «در جست و نا کجا آباد» نامزد اسکار شده، اما هیچگاه موفق به کسب آن نشده است. او در سال‌های اخیر به دلیل حاشیه‌های به وجود آمده با همسر سابقش کمی از شهرت و محبوبیت دور شده تا جایی که برای ایفای نقش دوباره در لباس جک اسپارو کنار گذاشته شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند