هالیوود

بیوگرافی هنرمندان هالیوود؛ تام هنکس

به گزارش ردکارپت فیلم: در این مطلب به معرفی تام هنکس یکی از چهر‌ه های موفق هالیوود می پردازیم که فیلم‌ها و نقش‌های نمادین زیادی بازی کرده است.

توماس جفری هنکس در کنکورد بدنیا آمد. مادرش ژانت مریلین کارگر بیمارستان و پدرش آموس می‌فورد هنکس آشپز بودند که البته در سال ۱۹۶۰ از یکدیگر طلاق گرفتند. تام یک خواهر بزرگ‌تر به نام ساندرا هنکس (نویسنده)، یک برادر بزرگتر به نام لری هنکس (استاد انسولوژی دانشگاه ایلینوی) و یک برادر کوچک‌تر به نام جیم هنکس (بازیگر و فیلمساز) دارد.

تام، برادر بزرگترش و خواهرشان با پدر ماندند و از شهری به شهر دیگر مهاجرت کردند تا اینکه در اوکلند کالیفرنیا ساکن شدند. او دبیرستان را در اوکلند آغاز کرد. سپس دو سال بعد در کالج چابوت، کالیفرنیا به تحصیل در رشته‌ی تئاتر مشغول شد و دو سال بعد به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، ساکرامنتو منتقل شد. در سال ۱۹۷۷ به فعالیت در فستیوال تئاتر شکسپیر گریت لیک مشغول شد. این اولین تجربه رسمی بازیگری او بود.

در سومین سال فعالیت او در فستیوال، از کالج اخراج شد و به نیویورک رفت و نقش کوتاهی در فیلم اسلشری «او می‌داند تو تنهایی» بدست آورد. در نهایت بازی او در فیلم سینمایی «اسپلش» که نقش اصلی کاملا تصادفی به او رسید باعث شد هنکس به بازیگری شناخته شده تبدیل شود.

از سال ۱۹۹۳ ستاره هنکس شروع به درخشیدن کرد. او در «بی خواب در سیاتل» خوش درخشید و با فیلادلفیا اولین اسکار خود را تصاحب کرد. درست سال بعد یعنی ۱۹۹۴ او به یکی از لطیف‌ترین کاراکتر‌های سینما جان بخشید و با «فارست گامپ» موفق به دریافت دومین اسکارش شد. تام هنکس و اسپنسر تریسی تنها افرادی هستند که ۲ دوره پیاپی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرده‌اند.

در سال ۱۹۹۸ او در فیلم «نجات سرباز رایان» به کارگردانی اسپیلبرگ حضور یافت که یکی از مشهور‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ است.

از فیلم‌های معروف او می‌توان به بزرگ، بی خواب در سیاتل در کنار مگ رایان، فیلادلفیا در کنار دنزل واشنگتن، فارست گامپ، داستان اسباب بازی ۱ و ۲ و ۳، نجات سرباز رایان، ایمیل داری در کنار مگ رایان، مسیر سبز، دور افتاده، «اگه می‌تونی منو بگیر» در کنار لئوناردو دیکاپریو، ترمینال در کنار کاترین زتاجونز اشاره کرد.

تام هنکس در سال ۱۹۷۸ با سامانتا لوییس ازدواج کرد، حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های کالین هنکس متولد سال ۱۹۷۷ و الیزابت متولد سال ۱۹۸۲ هستند، این زوج در سال ۱۹۸۷ از هم جدا شدند. در سال ۱۹۸۸ هنکس با ریتا ویلسون ازدواج کرد، اینها دو پسر به نام‌های چستر متولد سال ۱۹۹۰ و ترومن متولد سال ۱۹۹۵ دارند. این ازدواج تا کنون ادامه داشته است.

او دو پروژه سینمایی مهم داشت که یکی از آن‌ها صدا پیشگی در انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ و دیگری بازی در فیلم بیوگرافی تحسین شده «یک روز زیبا در محله» بود.

گفتنی است تام هنکس به بیماری دیابت مبتلا بوده و اخیر نیز خودش تایید کرد که به همراه همسرش به ویروس کرونا مبتلا شده اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند