کرونا

فیلم جدید اسپایک لی به‌زودی دیده می‌شود

به گزارش ردکارپت فیلم: در حالی که اسپایک لی اعلام کرد تابستان امسال فیلم جدیدش به صورت استریم از نت‌فلیکس پخش می‌شود،‌ یک فیلم کوتاه از مقابله شهروندان نیویورک با کرونا را نیز رونمایی کرد.

اسپایک لی کارگردان فیلم «کوکلاکس کلان سیاه» یا «بلک‌کلنزمن» فیلم جدیدش «دا ۵ خون» را از نت‌فلیکس پخش می‌کند.

این کارگردان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد جدیدترین فیلمش که انتظار می‌رفت پاییز اکران شود،‌ از ۱۲ ژوئن (۲۴ خرداد) در نت‌فلیکس در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رفت این فیلم با اکران در فصل پاییز از مدعیان فصل جوایز سینمایی باشد.

البته «بلک‌کلنزمن» نیز دو سال پیش ابتدا در جشنواره فیلم کن دیده شد و بعد در آگوست روی پرده‌های سینماها رفت و موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی اسکار هم شد.

در «دا ۵ خون» چادویک بوزمن، جاناتان میجرز، پل والتر هاوزر، دلروی لیندو و کلارک پیترز لی را همراهی کرده‌اند. در خلاصه فیلم گفته شده چهار کهنه‌سرباز آفریقایی آمریکایی جنگ ویتنام به ویتنام باز می‌گردند. آن‌ها در جستجوی بقایای رهبر درگذشته جوخه خود هستند و دنبال گنجی دفن‌شده می‌گردند. این قهرمانان با نیروهای بشر و طبیعت می‌جنگند و با ویرانگری‌های پایدار تا ابد جنگ ویتنام مواجه می‌شوند.

نت‌فلیکس امسال فیلم‌های «منک» ساخته دیوید فینچر را هم منتشر می‌کند تا موفقیتی را که با «ایرلندی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی کسب کرد و ۱۰ نامزدی اسکار را به دست آورد، بتواند تکرار کند.

همزمان با اعلام این خبر پوستر رسمی «دا ۵ خون» نیز رونمایی شد.

در همین حال اسپایک لی فیلمی کوتاه درباره عشقش به نیویورک را نیز منتشر کرد.

وی این فیلم کوتاه را نامه‌ای عاشقانه به نیویورک و شهروندانش خواند. این فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای که در اینستاگرام منتشر شد با عنوان «نیویورک، نیویورک» با نماهای متعددی از خیابان‌های ساکت و بی‌جمعیت نیویورک در روزهای کرونایی شروع می‌شود و بعد به صحنه‌های آمبولانس‌ها و کارگران خط مقدم می‌رسد که دارند در روزهای شیوع بیماری تلاش می‌کنند. به دنبال آن تصاویری از مردم نیویورک پخش می‌شود که دارند از این کارگران حمایت می‌کنند و برای آن‌ها هورا می‌کشند. در نهایت نوری از دل تاریکی بیرون می‌آید.

لی که قرار بود رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن امسال باشد از به تعویق افتادن زمان این جشنواره برای جلوگیری از شیوع کرونا تشکر کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند