امیرشیبان خاقانی

فقط ۱۰۰ سکانس برای قسمت اول «آقازاده» گرفته شد

به گزارش ردکارپت فیلم: امیرشیبان خاقانی تدوینگر آقازاده درباره ویژگی های این سریال از حیث ضرب و ریتم سخن گفت و فیلمنامه آن را با پازل هزار تکه مقایسه کرد.

امیرشیبان خاقانی تدوینگر سریال آقازاده درباره حضور در این سریال گفت: اصل کار سریال تدوین انجام شده و منتظر سکانس های باقیمانده هستیم تا کار نهایی شود و با صداگذاری، موسیقی و جلوه های تصویری آماده پخش شود. تدوین سریالی با قلم حامد عنقا به همان اندازه که برای بهرنگ توفیقی در کارگردانی جذاب است برای من هم یک چالش لذت بخش است.

وی افزود: فیلمنامه های حامد عنقا ریتم و تمپو بالایی دارد و تماشاچی با یک پازل چند هزار تکه روبرو است.

داور بخش تبلیغات سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: من هم به عنوان تدوینگر و اولین بیننده کار، با این پازل مواجه هستم که شاید بنظر بیاید به چند شکل می توان آن را چید و هر کدام هم کاملا درست باشد ولی در واقع این پازل فقط یک مدل درست دارد که یافتن آن چالش اصلی است. این فرم کار با فکر و برنامه ریزی دقیق چندوجهی حامد عنقا به عنوان طراح، نویسنده و تهیه کننده اثر شکل می گیرد.

خاقانی با بیان اینکه تدوین اینگونه کارها مانند بازنویسی نهایی سر میز است، تصریح کرد: نکته جذاب آقازاده زمان مفید هر سکانس و حجم اتفاقات جذاب در هر قسمت از سریال است و فکر می کنم این کارِ متفاوت، بسیار پر سر و صدا خواهد بود.

برنده ۲ سیمرغ بلورین، ۳ دیپلم افتخار از جشنواره فیلم فجر یادآور شد: اکثر سکانس ها بسیار کوتاه و موجز نوشته و در اجرا گرفته شده، اضافه گویی در حداقل و ریتم و تمپو بسیار بالاست.

وی یادآور شد: فکر میکنم بیش از ۱۰۰ سکانس قابل توجه در ۸۰ دقیقه‌ قسمت اول خواهیم دید که این سبب ریتم بالای کار است و اینکه تماشاچی حجم زیادی اطلاعات، از هر قسمت دریافت می کند و پس از آن با داستان ها و روایت های جذاب جدید روبرو می شود.

بازیگران این سریال عبارتند از امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی و امین حیایی با حضور کامبیز دیرباز، هنرمندی نیکی کریمی، نقش آفرینی متفاوتی از جمشید هاشم پور و محمدحسین لطیفی.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند