سازمان سینمایی

نامه اعتراضی «خانه سینما» به انتظامی

به گزارش ردکارپت فیلم: خانه سینما طی نامه‌ای اعتراضی خطاب به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی ضمن انتقاد از انتخابات اخیر شورای صنفی نمایش، نسبت به آغاز دور تازه کشمکش‌ها در حوزه سینما هشدار داد.

جامعه اصناف سینمایی طی نامه‌ای به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی نسبت به شورای صنفی واکنش نشان داد.

در متن این بیانیه آمده است:

«به نام خدا

جناب آقای دکتر انتظامی

ریاست محترم سازمان سینمایی

با سلام

در شرایطی که همه توان سینمای ایران می‌بایست در مسیر عبور از بحران اجتماعی – اقتصادی ناشی از دوران کرونا تجمیع شود، وقایع رخ داده پیرامون دوره جدید شورای صنفی نمایش به انباشت افزون تر معضلات منجر می‌شود.

مجموعه پیامدها در دوران تغییرات پی در پی، فن آوری‌های نوین، کیفیت بازار، سیستم‌های آموزشی، فرصت‌های در اختیار همگان، تغییر کارکرد ابزار، سرمایه و محل عرضه، همه ما را وادار می‌کند، در معنای فعالیتی خود تجدید نظر کنیم. در چنین شرایطی کدام عقل سلیمی تشدید تقابل با نهاد صنفی را جایگزین تعامل سازنده برای فردای بهتر سینمای جمهوری اسلامی ایران کرده است؟

مشی صواب آن است دولت و سازمان سینمایی اگر توان رفع کل مضایق را ندارند، زخمی بر این پیکره گرفتار وارد نسازند.

روشن است که شورای صنفی نمایش در سال جاری و پس از بازگشایی نیازمند حداکثر عقلانیت، تدبیر و تمشیت امور است و این میسر نمی‌شود مگر آنکه هم از جهت ساز و کار اجرایی، این شورا واقعا منتخب اصناف و اصناف نیز مقید به معرفی نمایندگانی باشند که برای معضلات پساکرونا طرح و برنامه داشته باشند.

شیوه غیرمرسوم و حتی غیرطبیعی معرفی شورای صنفی جدید به هیچ وجه مورد تائید خانه سینما، تهیه‌کنندگان و کارگردانان نیست.

لذا از جنابعالی تقاضا داریم عاجلا این روند متوقف شود و نمایندگان مرسوم و ذی‌مدخل با نظارت عالیه خانه سینما معرفی شوند.

در غیر این صورت هشدار جدی، روشن و صریح خانه سینما این است که بیم آن می‌رود در شرایطی که حداکثر آرامش در این روزها و ماه‌های آتی نیاز مبرم جامعه سینمایی است دور جدیدی از کشمکش‌های بی‌حاصل شروع شود که متضرر اصلی آن سینمای کشور است.

بدیهی است خانه سینما بنابر وظیفه ذاتی و قانونی خود ملزم به صیانت از اصناف ذی‌نفع (انجمن سینماداران، انجمن صنفی پخش‌کنندگان، شورای عالی تهیه‌کنندگان و انجمن صنفی کارگردانان) خواهد بود و از هر اقدامی در تثبیت آرامش و دفاع از اصناف عضو خود دریغ نخواهد کرد.»

رونوشت:

۱- شورای عالی تهیه‌کنندگان

۲- انجمن صنفی کارگردانان

۳- انجمن سینماداران

۴- انجمن صنفی پخش‌کنندگان


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند