سریال

چرا مردم سریال «نون. خ» را دوست داشتند؟

به گزارش ردکارپت فیلم: مراسم تقدیر از عوامل سریال تلویزیونی «نون. خ» با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.

مهدی فرجی تهیه‌کننده، سعید آقاخانی کارگردان، سیروس میمنت و ندا قاسمی‌ بازیگر و امیر وفایی نویسنده از جمله عوامل حاضر در این نشست بودند.

فرجی در ابتدا درباره حضور در این مراسم بیان کرد: به دلیل کرونا و پروتکل‌های بهداشتی با تعداد محدودی در خدمت حاضران بودیم و دلیل حضورمان در نشست هم این بود که فهمیدم برگزارکنندگان دوستان فرهیخته‌ای از قومیت کرد بودند و یک بار دیگر خواستیم از این طریق از هموطنان کردنشین تشکر کنیم. ما تلاش کردیم فرهنگ کرد را نمایش دهیم این فرهنگ آنقدر جاذبه، زیبایی و وجوه مختلفی دارد که مثل یک ذخیره بزرگ فرهنگی و یک گنجینه است. هر نقطه این فرهنگ را دست بگذاریم حرف‌های بسیاری دارد که باعث شد مردم به سریال توجه کنند.

تهیه‌کننده سریال نون. خ با اشاره به قومیت‌های مختلفی که سریال را دیدند گفت: برای ما جالب بود که بیشترین مردمی‌که سریال را دیدند از استان سیستان و بلوچستان با حدود ۹۰ درصد مخاطب در مرکز استان بود. بعد از آن استان کردستان با ۸۷ درصد بود و بعد از آن‌ها بندرعباس، آذربایجان و کرمانشاه از دیگر استان‌های پربیننده بودند.

تهیه‌کننده سریال اضافه کرد: وقتی از مردم سوال شد چرا از سریال رضایت داشتند، جدای از قصه و نقش آفرینی از موسیقی، طبیعت زیبا و یکپارچگی و اتحاد در فرهنگ کرد نام بردند که این ویژگی‌ها را پسندیده بودند.

فرجی در ادامه با اشاره به اینکه سریال‌سازی در مناطق و با محور اقوام مختلف کشور باید ادامه پیدا کند، گفت: آقاخانی چند بار به من پیشنهاد داد که سمت مناطق جنوبی و بندرعباس برویم. خدا را شکر «پایتخت» و «نون. خ» این راه را باز کرد و سایر اقوامی را هم خواهیم دید.

وی با اشاره به سختی‌های تولید سریال نیز یادآور شد: سکانسی که دوستان به رودخانه رفتند تا چادر را بیاورند سرما ۱۸ درجه زیر صفر بود. شب می‌خوابیدیم و صبح بیدار می‌شدیم می‌دیدیم حدود ۸۰ سانتی‌متر برف آمده است و یا بارها چادر ما را باد و طوفان برد. هنروران و بازیگران به خوبی نقش ایفا کردند. امیر وفایی نویسنده خیلی خوبی است که شاید تجربه نویسندگی اش با این سریال آغاز شد، اما بسیار خوب کار کرد.

فرجی افزود: گروه ما به طور معمول و بدون هنرور حدود ۱۰۰ نفر بود. آقاخانی معتقد بود حضور رنگ و لهجه و… جذابیت‌های سریال است. ما روزهای بسیار سختی را به لحاظ تولید داشتیم، اما خوشبختانه کار را پسندیدند.

وی در ادامه گفت: فصل سوم نون. خ در حال نگارش است در فصل یک با تخمه در فصل دوم با انار اشنا شدیم و در فصل سوم راه سختی در پیش گرفته شده است که توجه به معدن و گیاهان دارویی از جمله این‌هاست.

فرجی همچنین عنوان کرد: هنرمندان مناطق کردنشین درخشیدند. ما از آذربایجان غربی و کردستان و همه جا هنرمند داشتیم و من حرف آقاخانی را قبول دارم که می‌گفت بخش مهمی از این جاذبه به چهره‌های بومی‌باز می‌گشت.

آقاخانی: امیدوارم پشیمان نشوید!

در ادامه سعید آقاخانی در سخنان کوتاهی بیان کرد: امیدوارم سری سوم انتظارت بیشتری برآورده شود و بهتر کار کنیم و پشیمانتان نکنیم.

ندا قاسمی‌بازیگر نقش شیرین در سریال نیز عنوان کرد: بودن در سریال «نون. خ» برای من یک اتفاق و شانس بود خدا را شکر مردم دوست داشتند و امیدواریم فصل سوم هم ادامه پیدا کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند