کریشناندو ماجومدار

بفتای برای اولین بار صاحب رئیس رنگین پوست شد

به گزارش ردکارپت فیلم: «کریشنندو ماجومدار » تهیه‌کننده هندی به عنوان رئیس جشنواره بین‌المللی «بفتا» انتخاب شد.

«کریشنندو ماجومدار» تهیه‌کننده تلویزیونی به عنوان رئیس آکادمی فیلم و هنرهای تلویزیونی بریتانیا «بفتا» منصوب شد. این اولین بار طی عمر ۷۳ ساله این رویداد سینمایی است که یک رنگین پوست بر مسند ریاست آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا تکیه می‌زند.

انتصاب رئیس جدید بفتا دیشب در جلسه‌ سالانه این رویداد و به صورت دیجیتالی برگزار شد. البته انتظار می‌رفت چراکه ماجومدار تا این لحظه جانشین رئیس بفتا بود و از جنبه سنتی معمولا معاون و جانشین به عنوان رئیس انتخاب می‌شوند.

کریشناندو ماجومدار ریاست دوره ۳ ساله بفتا، را عهده‌دار شد. «پیپا هریس» تهیه‌کننده فیلم موفق «۱۹۱۷» نیز در سمت جانشین او در بفتا خواهد بود.

او در بیانیه‌ای نوشت: امسال برای بسیاری در صنعت فیلم و تلویزیون بسیار سخت و پرتلاطم بوده و هست. با همکاری پیپا و کارکنان متعهد و بااستعداد «بفتا» می‌خواهم در قلب و مرکز بازسازی این صنعت در دوران پساکرونا باشم. تاکید بر این نکته حیاتی است که ما از افراد از هر پیشینه و نژاد و جنسیت حمایت خواهیم کرد. تنوع و شمولیت برای بقای «بفتا» حیاتی است و ما باید به عنوان لیدر و پیشروی تغییرات واقعی در بین تمام بخش‌های صنعت فیلم و تلویزیون باشیم.

«بفتا» پس از انتقادات گسترده در مورد فقدان تنوع در آثار، تیمی را مامور مرور و بررسی محتواهای جشنواره کرده تا بخش نمایش‌ها و فیلم‌های حاضر در این رویداد را بهبود ببخشد.

«ماجومدار» ۱۴ سال است که به صورت مستقیم در بفتا، فعالیت می‌کند. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ مدیر کمیته آموزش و استعدادهای نو بوده و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به مدت ۹ سال عضو هیات اُمنای بفتا بوده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند