مبارزات

حمایت دی کاپریو و جانی دپ از مبارزات علیه نژاد پرستی

به گزارش ردکارپت فیلم: جانی دپ و لئوناردو دی کاپریو ، هر دو تعهد و حمایت خود را از مبارزات ضد نژادپرستی اعلام کردند و اعتراضات در این کشور هنوز ادامه دارد.

معترضان از هفته گذشته پس از مرگ جورج فلوید، یک شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس مینیاپولیس به خیایان‌ها آمده اند.

این دو بازیگر به صورت جداگانه در پی این اعتراضات اظهار نظر کرده اند. جانی دپ ویدئویی از مایکل سانتیاگو رندر معروف به کیلر مایک، خواننده و بازیگر سیاه پوست آمریکایی در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشت و متنی طولانی برای آن نوشت.

او نوشت: هیچ راهی برای درک آنچه که بی معنی است وجود ندارد. هیچ راهی برای بازگرداندن زندگی که گرفته شده وجود ندارد. درست همانطور که برای درمان یک قلب شکسته راهی نیست. او در ادامه این خواننده را به عنوان یک موسیقی دان، هنرمند و یک فعال در عدالت اجتماعی تحسین می‌کند.

دی کاپریو نیز در صفحه شخصی خود تصویری سیاه منتشر کرد و در آن نوشت: من متعهد می‌شوم که گوش دهم، یادبگیرم و اقدام کنم. او سپس نوشت من از افراد و سازمان‌ها و ائتلاف‌هایی که متعهد به ایجاد تغییر در شرایط موجود هستند حمایت می‌کنم. او همچنین گفت که به سازمان‌های «رنگ تغییر»، «مبارزات عادلانه» و «انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان» کمک خواهد کرد.

جورج فلوید یک سیاه پوست آمریکایی بود که در ۲۵ مه ۲۰۲۰، مدتی پس از آن که «دریک شاوین»، یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه سوتا در ایالات متحدهٔ آمریکا، زانوی خود را برای حدود ۹ دقیقه (۸:۴۶) بر روی گردن وی گذاشت، درگذشت.این پلیس به قتل درجه دوم و شبه عمد متهم شد؛ سه پلیس دیگری که در دستگیری همراه پلیس متخلف بودند به کمک در این جرم متهم شدند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند