فضای مجازی

متین ستوده: منِ هنرمند سواد سیاسی ندارم و نباید در سیاست دخالت کنم

به گزارش ردکارپت فیلم: همه‌چیز با یک پیام تسلیت شروع شد که برخی نسبت به درگذشت خواننده مقیم خارج از کشور در فضای مجازی منتشر کردند. پس از آن جلد نشریه‌ای که ارگان اصلی سازمان منافقین است، در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که تصاویر چند بازیگر و ورزشکار ایرانی را نشان می‌داد.

متین ستوده بازیگر سینما و تلویزیون، با “یادآوری” شبکه آی‌فیلم سرزبان‌ها افتاد، به تازگی “فوق‌لیسانسه‌ها” را روی آنتن شبکه سه سیما داشت و در جشنواره فیلم فجر، با “سه کام حبس” سامان سالور روی پرده اکران رفت. نام و تصویر او هم بر روی جلد این نشریه منتسب به سازمان منافقین منتشر شده است.

او این اتفاق را محکوم کرد و گفت: واقعیت این است که من اصلاً اطلاع نداشتم آن خواننده ایرانی مقیم خارج از کشور با گروه منافقین همکاری می‌کردند که قطعا منفورتر از این گروهک هیچ‌وقت در ایران وجود نداشته است. من تجربه شخصی ندارم و چیزهایی که شنیده‌ام، مستندها و آثاری را که مطالعه کرده‌ام و خانواده‌ام به اصولی که پایبندند همیشه می‌دانستم چقدر گروهک کثیف و معاندی‌اند. همواره سعی می‌کنند یارکشی کنند و با این حرکت هم نشان دادند که چطور احمقانه، سوء استفاده می‌کنند. قطعاً می‌دانم که تقریباً ۹۹ درصد همکاران من که پیام تسلیت منتشر کردند صرفاً جهت یادآوری خاطراتی که با این خواننده داشته‌اند این کار را کرده‌اند.

وی با اشاره به حذف پیام تسلیت از صفحه مجازی‌اش، تصریح کرد: واقعاً از پیشینه این خواننده خبر نداشتم و بلافاصله متوجه شدم پیام تسلیت را از صفحه‌ام (پیجم) پاک کردم اما بعد که فهمیدم باعث سوء استفاده آنها (منافقین) شده سعی کردم نظر شخصی و واقعی‌ام را بازگو کنم. برخی هم فکر کردند به من دیکته شده اما اصلاً به این شکل نبود که بخواهد کسی به من دیکته کرده باشد. کسی گفته باشد این‌ها را بنویس هرآنچه که نوشتم از قلب خودم بود؛ تا جائیکه توانستم تفنر و انزجام را نسبت به مریم رجوی و تمام گروهک و کارهای کثیفی که در این سال‌ها کرده‌اند، اعلام کرده‌ام.

بازیگر “فوق‌لیسانسه‌ها” با بیان اینکه منِ هنرمند سواد سیاسی ندارم و نباید هیچ اظهارنظر و دخالتی داشته باشم، سیاست سواد خودش را می‌خواهد تأکید کرد: هنرمندها ذاتاً روحیه لطیف و حساسی دارند به لحاظ شغل و پیشینه هنری‌شان و بعضاً احساساتی عمل می‌کنند. همان اتفاقی که برای خود من هم افتاده و در یک لحظه، خیلی احساساتی عمل کردم. اشتباهم این بود که مطالعه نکردم و نمی‌دانستم. قطعاً می‌دانستم و هرکدام از همکاران من هم می‌دانستند این کار را نمی‌کردند. هیچ‌کدام از همکاران من تا جایی که می‌دانم سیاسی نیستند و نقد و اظهارنظری کردند به همان‌جا ختم شده است. منِ هنرمند سواد سیاسی ندارم و نباید هیچ اظهارنظر و دخالتی داشته باشم؛ در واقع سیاست، سواد خودش را می‌خواهد.

وی سازمان منافقین را سازمان تروریستی خائن دانست و افزود: پرواضح است که اینها چقدر کثیف و رذلند و جنایت‌هایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. من ترسی ندارم از ابراز این واقعیت‌ها! من جزو آن بازیگرانی‌ام که متأسفانه به واسطه حاشیه‌هایی که ناخواسته برایشان بوجود آمده، همواره برخی دوست دارند به این حاشیه‌ها دامن بزنند. واقعاً من فضای مجازی را فضای بیمارگونه‌ای می‌دانم که همه‌چیز مجازی است و قضاوت در فضای مجازی از اساس غلط است. به همین خاطر سوء استفاده می‌کنند و خدا را شکر هنرمندها آمدند و گفتند نیتی نداشتیم و صرفاً همین بوده و هست؛ وگرنه همه می‌دانند این سازمان تروریستی و صددرصد خائن است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند