گیشه جهانی

درخشش «زنان کوچک» در گیشه جهانی دوره پساکرونا

به گزارش ردکارپت فیلم: در دوره کوتاهی که از بازگشایی سالن‌های سینما در کشورهای جهان می‌گذرد، فروش درام «زنان کوچک» در گیشه جهانی به ۱۰۰ میلیون دلار نزدیک شد.

درام تاریخی زنان کوچک (Little Women) به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ شنبه و یکشنبه این هفته از ۱۳ بازار سینمای جهان ۷۶۰ هزار دلار درآمد کسب کرد که فروش کلی آن را در گیشه جهانی به ۹۹.۵ میلیون دلار می‌رساند.

تماشاگران ژاپنی بیشترین استقبال را از این فیلم آمریکایی به عمل آوردند؛ مجموع فروش حاصل از نخستین اکران این فیلم در ژاپن به ۴۹۵ هزار دلار رسید. زنان کوچک این آخر هفته در کشور دانمارک نیز ۲۲۵ هزار دلار فروش کرد که البته نسبت به هفته گذشته کاهشی ۱۵ درصدی داشته است.

فیلم سینمایی زنان کوچک با بودجه ساخت ۴۰ میلیون دلار، اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ اکران شد و در آمریکا و گیشه جهانی به ترتیب ۱۰۸ و ۲۰۷ میلیون دلار فروش کرد. این محصول کمپانی سونی پیکچرز قرار بود ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی در کشورهایی چون چین نیز اکران شود اما شیوع کرونا تمام برنامه‌ها را به هم ریخت.

این روزها، بیشتر استودیوها به دلیل بازگشایی‌های محدود، از گزارش درآمد گیشه خودداری می‌کنند. آن تعداد محدود از سالن‌های سینما نیز که تحت تدابیر سختگیرانه بهداشتی موفق به بازگشایی شده‌اند، از اکران فیلم‌های پرفروش قدیمی چون فیلم موزیکال بزرگترین شومن (The Greatest Showman) و مجموعه هری پاتر برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند.

هنوز روشن نیست که بازگشایی گسترده پردیس‌های سینمایی در جهان چه زمان آغاز خواهد شد. در جدیدترین تحولات، طرح بازگشایی سینماهای پکن که قرار بود این هفته اجرایی شود، به دلیل ظهور موارد جدید ابتلا به کرونا لغو شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند