بهشت زهرا

مراسم تشییع محمدعلی کشاورز برگزار شد

به گزارش ردکارپت فیلم: مراسم تشییع محمد علی کشاورز دقایقی پیش با حضور مسئولان و جمعی از دوستداران این هنرمند در بهشت زهرا آغاز شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی،حجت الاسلام دعایی،امین تارخ و منوچهر شاهسواری فریبا کوثری، اشکان درویشی، خسرو احمدی،اسماعیل شنگله، آناهیتا نعمتی در این مراسم حضور دارند.

کامران ملکی که اجرای مراسم را بر عهده دارد،گفت: امروز برای وداع با هنرمندی آمدیم که هیچ وقت گلایه ای نداشت و با آغوش باز از همه استقبال می کرد.
او فراجناحی عمل نمی کرد و سه نسل از حضور ایشان بهره بردند و نسل های دیگر هم با او زندگی خواهند کرد.

خال مدیر عامل بهشت زهرا (س )بیان کرد: کشاورز هنرش سینما نبود اخلاق و تواضع و مردم‌داری بود و این است که در این شرایط و با وجود کرونا شما اینجا هستید.

شنگله بیان کرد: قبل از هرچیز این ضایعه را تسلیت می گویم. آشنایی این مرحوم با من از ۶۴ سال پیش آغاز شد و این دوستی ادامه داشت و مانند آبراهه ای تبدیل به رود شد و‌ ما را با هم برد.

وی ادامه داد:اولین کار تئاتری که با هم داشتیم در سال ۳۶ و ۳۷ بود در آن زمان مسابقه نمایش نویسی برگزار شد که «سربازان جاویدان» و «بلبل سرگشته» همزمان برنده جایزه شدند. اولین همکاری من و کشاورز،بازی در «سربازان جاویدان» بود.

شنگله گفت:در آن سال ها در اداره دراماتیک همه کارمند بودیم چون امکاناتی برای اجراهای تئاتر نداشتیم و کتاب آنچنانی هم نبود تنها شانسی که آوردیم متوجه شدیم که هنرهای زیبا هفته ای یک برنامه در تلویزیون دارد و بنا شد در آن کار کنیم و اولین اجراهای تلویزیونی را آغاز کردیم. این  اجراها ادامه داشت تا زمانی که تئاتر شکل گرفت و تا به امروز ادامه دارد. نقش های کشاورز همیشه ماندگار خواهد بود و تا همیشه همه لذت خواهند برد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت به خانواده کشاورز، جامعه هنری و مردم ایران گفت: او بر دو بال حرکت کرد هنرمند پیشکسوت نامی ایران و انسانی ویژه و خاص و متعالی در بخش هنر با مسیری که طی کرد به این نقطه رسید. عشق او به هنر آنگونه بود که رشته های پولساز را کنار گذاشت و به هنر آمد و دانش ترکیبی خاص داشت.

محمد علی کشاورز عاشق ایران بود

وی افزود:به شدت به مطالعه تا روزهای آخر علاقه مند بود و زمانی که به منزلشان رفتیم این انس با کتاب را از او دیدیم.در کنار همه این دانش ها همانگونه که خودش به هنرجویان توصیه می کرد دانش اجتماعی و شناخت کافی از جامعه داشت.در کنار دانش، اخلاق حرفه ای و مردم‌داری و … داشت تا جایی که جامعه ایران او را از یاد نمی برد.

وزیر ارشاد ادامه داد:ویژگی بعدی اینکه او انسان بود و در دل و راهش امید و نگاه به آینده موج می زد. او را یکپارچه از انرژی جوانی می توان دید.

وی گفت:دو ویژگی خاص او در بعد انسانیت این بود که در میان مردم بود و این ارزش بسیاری دارد و ویژگی بعد اینکه با ایران بود و تا پایان راه عشق کشور را داشت و با این عشق جان خود را تسلیم کرد.یاد شهیدان عزیز و هنرمندان را گرامی می داریم و امیدوارم راهشان پر رهرو باد.

دختر مرحوم کشاورز که در مراسم حضور نداشت با ارسال پیامی گفت: مراسم ختم به دلیل کرونا فعلا برگزار نمی شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند