مجتبی راعی

روایت لاله اسکندری از نقش متفاوتش در سریال تاریخی «جشن سربرون»

به گزارش ردکارپت فیلم: لاله اسکندری این روزها مشغول ایفای نقش در سریالی به کارگردانی مجتبی راعی است.

لاله اسکندری را با حضور مستمر و موفق در کار‌های تلویزیونی، چون «رسم عاشقی»، «در چشم باد»، «خاک سرخ»، «مشق عشق» و … می‌شناسیم. او این بار در یک کار تاریخی با عنوان «جشن سربرون» که در مرکز سیمافیلم به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان ساخته می‌شود، به ایفای نقشی در دوران قاجار مشغول است.

اسکندری درباره ویژگی‌های این مجموعه گفت: اولین فاکتور که سریال «جشن سر برون» را برایم ویژه کرد، فیلمنامه و پرداخت بسیار خوب آن است. دوستان فیلمنامه‌نویس چندین سال روی متن آن کار کردند و این فاکتور برایم از اهمیت بسیاری برخوردار است. جای خالی این نوع آثار که با نگارش فکر شده و طراحی درست ساخته و روی آنتن برود، در میان آثار نمایشی تلویزیون، احساس می‌شود. قصه این سریال درباره عشایر و ایلات و کوچ آن‌ها و اتفاقاتی که پیرامون قهرمان داستان که نقش آن را آقای محجوب ایفا می‌کند، رخ می‌دهد. در درجه بعدی خود نقش برایم اهمیت داشت. من علاقه زیادی به بازی در نقش‌های تاریخی دارم که در دوران معاصر (پهلوی) بازی در سریال «در چشم باد»، «رسم عاشقی» و «سال‌های برف و بنفشه» را در کارنامه‌ام داشتم، اما «جشن سربرون» در دوره قاجار می‌گذرد که برایم بسیار جذاب است.

«بی‌بی کتا» زنی بسیار مقتدر و خردمند

وی درباره نقش خود و حال و هوای قصه در این سریال گفت: قصه در دوره قاجار روایت می‌شود و من نقش «بی‌بی کتا» همسر آقای محجوب را بازی می‌کنم که زنی است بسیار مقتدر و خردمند به مانند زن‌های ایرانی که در تاریخ پشت سر مرد‌ها ایستادند و به آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اجرایی کردن آن کمک کردند.

بازیگر تحسین شده سیما توضیح داد: بازی در کنار آقای محجوب که از بازیگران بنام و درجه یک این عرصه است، برایم بسیار آموزنده و فرصت خوبی است. نقش مقابل را آقای نادر فلاح بازی می‌کنند که با هم چند کار سینمایی انجام دادیم.

وی درباره لزوم ساخت سریال‌های تاریخی گفت: کار‌های تاریخی برای نسل نو که از تاریخ و فرهنگ ایران کمتر مطلع هستند، بسیار مفید است. از سوی دیگر ایلات و عشایر و کوچ آن‌ها در سریال «جشن سربرون» مورد توجه قرار گرفته که کمتر در این حوزه فیلم و سریال ساخته شده است.

تمام وقتم را برای کاراکتر گذاشتم

اسکندری درباره قبول پیشنهادهای جدید در حیطه بازیگری گفت: به دلیل پرحجم بودن سریال «جشن سربرون» و حضور در ارتفاعات کن سولقان نتوانستم پیشنهاد کار در سینما را که برای دو پروژه داشتم، بپذیرم و تمام وقتم را برای خلق شخصیت «بی‌بی کتا» صرف می‌کنم. «بی‌بی کتا» درست نقطه مقابل نقش لیلی در فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» است که هم‌اینک اکران آنلاین شده است. در «تیغ و ترمه» نقش منفی را بازی کردم که در نمایش خصوصی فیلم بازخورد خوبی از سوی مخاطبان گرفتم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند