محمدحسین فرحبخش

خود ما باید «اکران آنلاین» را جا بیندازیم

به گزارش ردکارپت فیلم: محمدحسین فرحبخش کارگردان سینما شروع اکران آنلاین فیلم‌ها را با «خروج» اتفاق خوبی دانست و معتقد است باید با یک کارشناسی دقیق، به اکران منسجم اینترنتی برسیم.

محمدحسین فرحبخش کارگردان و تهیه‌کننده سینما درباره طرح اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی که فعلا با استقبال روبرو شده است، عنوان کرد: اکران آنلاین فیلم‌ها که با «خروج» شروع شد، طرح خوبی است اما اگر جا بیفتد. البته که خود ما باید آن را جا بیندازیم و فعلا باید دید می‌توانیم موفق شویم یا خیر.

وی ادامه داد: اکران آنلاین اگر بین فیلمسازان و مخاطبان جای خود را پیدا کند، قطعا خیلی از فیلم‌ها از این طریق می‌توانند به نمایش درآیند و همچنین اکران روی پرده نیز خلوت‌تر می‌شود.

کارگردان «آب‌نبات چوبی» معتقد است: الان سینماها بسته است اما این طرح می‌تواند کنار سینما باشد بنابراین به ویژه در دوران کرونا که بسیاری از مردم در خانه نشسته‌اند و کمتر سرکار می‌روند اتفاقا می‌تواند خیلی موفق شکل گیرد.

تهیه زیرساخت عمدتا دست وزارت ارتباطات است بلکه قضیه را جدی بگیرد

فرحبخش امنیت در این نوع اکران را لازم دانست و گفت: در تمام دنیا تقلب و دانلود غیرقانونونی وجود دارد. مهم این است که کاری کنیم و طرحی بگذاریم که جلوی این اتفاق را بگیریم. این نیز عمدتا دست وزارت ارتباطات است بلکه قضیه را جدی بگیرد و زیرساخت را فراهم کند.

وی افزود: اکران اینترنتی مخصوص دوره خاصی مثل شرایط کرونایی الان نیست بلکه می‌تواند همیشه هم دنبال شود. بالاخره فضای مجازی یک امکان است که دچار تحول شده و امروز خودش را بهتر و بیشتر نشان می‌دهد.

این تهیه‌کننده با تأکید بر اینکه فضای مجازی لازمه زندگی امروز و خصوصا فعالیت‌های هنری است، گفت: طرحی مثل اکران آنلاین، خیلی وقت است در دنیا انجام شده و جواب هم داده است؛ در ایران ما تازه سراغش رفته‎ایم اما برای موفقیت زیرساختی‌هایی لازم دارد مانند رفع محدودیت فضای مجازی. باید دست از محدودیت اینترنت برداشت زیرا این محدودیت‌ها دیگر در ایران هم کارایی ندارد.

باید صبر کنیم و برایش برنامه‌ریزی دوچندان داشته باشیم

به گفته این سینماگر، دولت و نظام حاکم ما باید درباره این موضوع رفع محدودیت کنند و بجای اینکه گاه جلوی فضای مجازی را بگیرند باید به سمت مدیریت آن بروند. از دل همین فضاست که می‌توان طرح فرهنگی مثل سینمای آنلاین را به موفقیت رساند.

کارگردان فیلم «مستانه» گفت: من معتقدم فضای مجازی یک فرصت است و منافعش قطعا بیشتر از مضراتش خواهد بود. بهتر است فسادهای آن را جمع کنند نه اینکه بطور کلی آن را جمع کنند و یا محدودیت عجیب بگذارند.

محمدحسین فرحبخش خلاقیت در راه‌اندازی طرحی مثل اکران آنلاین را ناشی از این فرصت‌ها دانست و گفت: سینمای آنلاین فعلا نیاز به کار کارشناسی دارد. هنوز هم نمی‌توان درباره قطعیت در موفقیتش اظهارنظر کرد. باید صبر کنیم و برای آن برنامه‌ریزی دوچندان داشته باشیم.

وی افزود: این طرح جدید در ایران، نیاز به تبلیغات هم دارد که در کنار تبلیغات فعلی در فضای مجازی اما به کمک رسانه‌ای مثل صداوسیما نیاز است تا مخاطب متوجه شود که از چنین اکرانی هم می‌تواند استفاده کند. «خروج» در دو سامانه اکران شده که کم‌کم باید سامانه‌های پخش فیلم را نیز افزایش داد.

اتفاق خوبی است که اکران آنلاین با «خروج» کلید خورد

این تهیه‌کننده همچنین تأکید کرد: در ابتدای راه قطعا اشکالاتی وجود دارد، مهم این است که با همت کسانی که درگیر این ماجرا هستند، سراغ رفع این موانع برویم تا به طرح اکران آنلاین مسنجم برسیم.

وی شروع این ایده را موفقیت‌آمیز دانست و با اشاره به اکران طرح با فیلم «خروج» گفت: اتفاقا کار درستی بود که با چنین فیلم‌هایی سراغ این جریان برویم. در عین اینکه لازمه موفقیت این کارها ورود بخش دولتی است. دولت باید خودش را فدا کند تا بخش خصوصی با جرات بیشتری وارد شود.

فرحبخش درپایان گفت: این تصمیم درستی بود که اکران آنلاین با «خروج» کلید خورد. امیدوارم این نوع اکران را ارزیابی کنند تا به یک کارشناسی دقیق برای ادامه راه برسیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند