آهنگساز

متولدین ۱۹ تیر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ حامد همایون

به گزارش ردکارپت فیلم: سید حامد محمودزاده، با نام هنری حامد همایون ، خواننده و آهنگساز ایرانی است.همایون در آغاز توسط پروژه استعدادهای موسیقی ایران مؤسسه فرهنگی هنری ترانهٔ شرقی معرفی شد. او با قطعه «چتر خیس» به اوج شهرت رسید. این قطعه با ۲۲ میلیون دانلود جزو بیشتر قطعه دانلود شده در ایران است.

نخستین حضور همایون در تلویزیون در ویژه برنامهٔ شب یلدای سال ۱۳۹۵ بود که او به‌طور زنده از برج میلاد برای ویژه برنامهٔ شبکه پنج برنامه اجرا کرد.او هم چنین اولین آلبوم رسمی او به اسم دوباره عشق ۲۳ دی ۱۳۹۵ منتشر شد که پرفروش ترین آلبوم سال ۱۳۹۵ بوده است. حامد همایون در تور کنسرت آمریکا خود با فروش ۱۴۰۰۰ بلیط در سالن فوروم لس آنجلس رکورد پرفروش ترین بلیط کنسرت خواننده ای ایرانی در کشور ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد. رکوردی که پیشتر دست محسن یگانه بود.

حامد همایون در مصاحبه با روزنامه جام جم در دی ۹۵ گفته‌است «بیشتر ترانه‌ها در کشور ما حس غم را منتقل می‌کنند و از ناله و خیانت و سیاهی می‌گویند. ما تصمیم گرفتیم سردمدار ترانه‌های شاد و مثبت باشیم».همچنین وی آهنگ برنامه صبحگاهی شبکه اول به نام فرمول ۱ را اجرا کرده‌است.

وضعیت کنونی

به گفته خبرگزاری تسنیم او در سال ۱۳۹۷ به انزوا رفته و بلیط‌هایش دیگر زیر یک دقیقه تمام نمی‌شوند. به گفته این وبسایت خبری میزان فروش بلیط ها در دو سانس طی حدود دو ماه نشان از افول حامد همایون دارد.

حواشی

او در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دلیل رفتن بر مزار هایده و حضور بهروز وثوقی در کنسرتش در سن خوزه ایالات متحده آمریکا، شایعاتی مطرح شده که او از سوی صدا و سیما ممنوع التصویر شده است، ولی خبر ممنوع‌الکاری او تکذیب شد و به گفته وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت او بلامانع است.

ترانه‌شناسی

آلبوم‌ها

  • دوباره عشق ۱۳۹۵

نخستین آلبوم حامد همایون، دوباره عشق نام دارد که در ۲۳ دی ۱۳۹۵ روانه بازار شد. این آلبوم هجده آهنگ دارد که ۱۲ آهنگ آن قبلاً در فضای مجازی منتشر شده بودند و ۶ آهنگ جدید نیز داشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند