بازگشایی

گیشه کم رمق سینمای ایران

به گزارش ردکارپت فیلم: سینماهای کشور پس از دو هفته که از بازگشایی آن‌ها می‌گذرد، هنوز رونق نگرفته‌اند و تنها یک فیلم به باشگاه میلیاردی‌ها پیوسته است.
سینماهای کشور از هفته اول تیرماه پس از ۴ ماه تعطیلی، بازگشایی شدند، اما هنوز رونق به گیشه‌ها باز نگشته است، تا جایی که تنها فیلم میلیاردی روی پرده «شنای پروانه» با یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان فروش است.

در حالی که رتبه دوم در اختیار کمدی «خوب، بد، جلف: ارتش سری» قرار  دارد که ۸۴۰ میلیون تومان فروش داشته است. «جهان با من برقص» اولین ساخته سروش صحت هم‌ با ۳۴۰ میلیون تومان در رتبه سوم قرار دارد.

طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، در حال حاضر سهم فروش آنلاین بلیت سینما در فیلم «شنای پروانه» بیشتر از فروش در گیشه است، اما این نسبت در «خوب، بد جلف۲» برعکس است که شاید علت آن اکران کوتاه این فیلم در اسفندماه باشد.

«عطر داغ» به کارگردانی علی ابراهیمی و «یادم تو رو فراموش» به کارگردانی علی عطشانی دو فیلم دیگری هستند که بیش از صد میلیون تومان فروخته‌اند و سهم هر کدام از گیشه به ترتیب ۱۷۰ و ۱۳۵ میلیون تومان بوده است.

مابقی فیلم‌ها حال خوبی ندارند؛ از جمله «یلدا» که در جشنواره‌های خارجی موفقیت‌های کسب کرده اما فقط ۴۰ میلیون تومان فروخته است.

جدول فروش مابقی فیلم‌ها به شرح زیر است:

به نظر می‌رسد شروع ویروس کرونا و شدت گرفتن آن در هفته‌های اخیر موجب شده است بسیاری از سینمادوستان برای حضور در سالن‌های سینما احتیاط کنند. این در حالی است که دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما رعایت می‌شود.

یکی دیگر از عوامل استقبال نشدن از سینماها را باید مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید عموم مخاطبان دانست. در حالی که برخی کشورها همچون کره جنوبی تخفیف ۶۰ درصدی برای خرید بلیت سینما در اختیار مخاطبان قرار داد یا تایلند فیلم‌های امیدآفرین را به صورت رایگان برای شهروندانش اکران کرد، در ایران قیمت بلیت سینماها افزایش یافت و مالیات بر ارزش افزوده که قبلا از تماشاچی اخذ نمی‌شد، روی بلیت‌های سینما اعمال شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند