ضربه اکران آنلاین به حضور فیلم‌ها در جشنواره‌های خارجی

به گزارش ردکارپت فیلم:  بهرنگ دزفولی‌زاده که در جشنواره سال گذشته فیلم فجر «بی‌صدا حلزون» را به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته در بخش نگاه نو به نمایش گذاشت و نامزد دریافت جایزه هم شد، به تازگی برای این فیلم پروانه نمایش گرفته است.

او درباره اکران آن به ایسنا گفت: با توجه به شرایط فعلی باید درباره اکران فکر کنیم و دراین باره تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار باید تصمیم بگیرند، اما حق رأی خود را دارم و حتما تا زمان تصمیم‌گیری فکر می‌کنم و نظر خود را اعلام می‌کنم چون هنوز تصمیم مشخصی ندارم.

بهرنگ دزفولی‌زاده در پاسخ به اینکه آیا اکران آنلاین را هم مدنظر دارد یا خیر؟ بیان کرد: قاعدتا باید براساس شرایط موجود برای اکران هر فیلمی تصمیم گرفت، اما به نظرم یکی از مشکلات اکران آنلاین در این است که وقتی فیلمی به این شکل به نمایش درمی‌آید و بعد هم با فاصله کمی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود، اولین اتفاقی که در ارتباط با آن شکل می‌گیرد موضوع کپی رایت است و جشنواره‌های مهم دنیا فیلم‌هایی که به این شکل عرضه شده باشند را از بخش مسابقه خود خارج می‌کنند. این برای فیلم هایی که امید حضور در جشنواره‌های خارجی را دارند یک مسئله مهم است.

وی افزود: بنابراین به نظرم در بحث اکران آنلاین ابتدا فیلم‌هایی که در جشنواره های دیگر دیده شده‌اند و به هر حال مسیر خود را در جشنواره‌ها طی‌ کرده‌اند اولویت دارند نسبت به فیلمی که هنوز امید دارد و مثلا در جشنواره فجر هم مورد توجه قرار گرفته است.

او همچنین درباره پروژه‌ جدید سینمایی خود گفت: در حال تحقیق موضوعی هستم تا در ادامه ساخت فیلمی مثل «بی‌صدا حلزون» که در سلیقه خودم بود و بخشی از رسالت آن است، نگارش فیلمنامه‌ای را شروع کنم.

«بی‌صدا حلزون» با بازی هانیه توسلی، مهران احمدی، محسن کیایی، پدرام شریفی، بهنوش بختیاری و علیرضا جلالی‌تبار داستان زنی ناشنوا را روایت می‌کند که در کشمکش برای تصمیم‌گیری در یک موضوع مهم زندگی فرزندش است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند