محسن علی اکبری :با اکران محدود فیلم‌های خارجی موافقم

به گزارش ردکارپت فیلم:  محسن علی اکبری تهیه کننده سینما، با تحلیل اکران فیلم‌های خارجی در سینما‌های کشور گفت: به شخصه از ابتدا با نمایش فیلم های خارجی در یک یا دو سینما موافق بودم؛ چون ما نمی‌توانیم چشممان را روی پیشرفت‌ فیلمسازی در جهان ببندیم و توقع داشته باشیم، فیلمسازان جوان ما و دانشجو‌های رشته سینما خودشان را به روز نکنند. پس نیازمند اکران فیلم‌های خارجی هستیم؛ البته نه به جهت درآمدزایی. اکران آثاری که بحث تکنیک و محتوا محوری در آن مطرح است، می‌تواند کلاس درسی برای جوانان ما باشد.

او درباره اکران گسترده‌ فیلم‌های خارجی با هدف درآمدزایی، بیان کرد: موافق این موضوع نیستم؛ چون تولیدات خودمان به اندازه کافی پشت در اکران مانده اند. زمانی که سینما در طول سال فعال بود، حدود پنجاه فیلم پشت در اکران می ماند و به فیلم سوزی می‌رسیدیم، چه برسد به الان.

محسن علی اکبری در پایان عنوان کرد: اگر ما به اندازه کشور همسایه یعنی ترکیه که به لحاظ فرهنگی و تعداد جمعیت به ما نزدیک است، حدود چهار هزار سالن داشته باشیم، می‌توانیم تعداد قابل توجه تری از فیلم‌های خارجی را اکران کنیم؛ ولی وقتی برای چهارصد سالن که حدود نیمی از آنها غیرفعال است، چنین قصدی داشته باشیم؛ برای اکران تولیدات خودمان هم به مشکل بر می‌خوریم چه برسد به فیلم های خارجی.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند