اکران

تاخیر «تِنِت» یعنی تاخیر هالیوود!

به گزارش ردکارپت فیلم: به دنبال لغو اکران فیلم سینمایی «تِنِت»، «AMC» بزرگ ترین شرکت سینماهای زنجیره ای آمریکا نیز بازگشایی ۶۰۰ سالن خود را به تعویق انداخت.

تعطیلی سینماها و بلاتکلیفی صنعت فیلمسازی در پی شیوع ویروس کرونا، تاثیری مخرب بر گیشه سینماها در آمریکا خواهد داشت.

براساس پژوهش موفت‌ناتانسون (MoffettNathanson) شرکت تحلیلگر وال استریت، درآمد حاصل از فروش بلیت در سینماهای آمریکا امسال با کاهشی ۵۰ درصدی، از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

این افت یا به زبانی صریح تر سقوط درآمدی در صورتی که سینماها در ماه جولای (تیر-مرداد) بازگشایی نشوند و یا اکران فیلم هایی چون «تِنِت» (Tenet) و مولان (Mulan) به زمان دیگری موکول شود، می‌تواند از این هم شدیدتر باشد. سالن‌های سینما در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا، از ماه مارس (فروردین) تعطیل شدند.

بنابر پیش بینی این مرکز تحقیقاتی قرار بود در همین ماه جولای با کاهش شیوع ویروس کرونا و در نتیجه کاهش مقررات قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی، فیلم سینمایی «تِنِت» به کارگردانی «کریستوف نولان» قرار بود ۱۷ جولای (۲۷ تیر) اکران شود و براساس برنامه‌ریزی‌ های موجود، فیلم مولان ساخته «نیکی کارو» نیز یک هفته بعد در تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد) روی پرده سینما برود که «تِنِت» باز تا تاریخ ۱۲ آگوست به تعویق افتاد و حالا مجددا در این تاریخ هم اکران نخواهد شد. ضمن اینکه دیگر تاریخی برای اکرانش اعلام نشده است.

سینماداران آمریکا که همه به «تِنِت» که مهم ترین فیلم رو به اکران امسال محسوب می شود، چشم دوخته بودند و بر اساس زمان اکران آن، برنامه بازگشایی خود را تنظیم و مقرر کرده بودند حالا در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته اند. برای نمونه شرکت سینماهای رنجیره ای «AMC» که بیشترین سالن های سینما در آمریکا را داراست قرار بود همزمان با اکران این فیلم سالن های خود را بازگشایی کند که امروز لغو اکران «تِنِت» آه از نهادش بر آورد. اینجا و در این مقطع تاثیرگذاری و نام یک کارگردان و یک فیلم تا بدانجاست که صنعت سینماداران آمریکا تماما به اکران آن چشم دوخته اند.

سینماهای زنجیره ای «AMC» برنامه بازگشایی سینماهای خود را به دلیل افزایش موارد ویروس کرونا در آمریکا به تأخیر انداخت.

وقتی لغو اکران یک فیلم، بازگشایی ۶۰۰ سالن سینما را به محاق می برد!

به دنبال لغو اکران فیلم سینمایی «تِنِت»، «AMC» بزرگ ترین شرکت سینماهای زنجیره ای آمریکا نیز بازگشایی ۶۰۰ سالن خود در سارسر آمریکا را به تعویق انداخت.

شرکت سینماهای زنجیره ای «AMC» به دنبال تغییر و تعویق فیلم مهم «تِنِت» ساخته «کریستوفر نولان» فیلمی علمی تخیلی محصول کمپانی «برادران وارنر» تاریخ بازگشایی خود را به تعویق انداخت

این شرکت که با بیش از ۶۰۰ سالن سینما به عنوان بزرگترین شرکت سینماهای زنجیره آمریکا شناخته می شود اعلام کرده که سینماهای خود را احتمالا از اواسط تا اواخر ماه آگوست بازگشایی خواهد کرد.

این معضل که چه وقت و چگونه سینمارو ها می توانند به سالن های سینما بروند و این صنعت کار خود را از سر می گیرد، مهم ترین دغدغه و چالش این روزهای سالن داران سینما است.

عدم شفافیت شرایط کرونا در نیویورک مشکل را بغرنج تر می کند

این مشکل با افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ در ایالت هایی چون آریزونا، کالیفرنیا و فلوریدا و به همان نسبت به خاطر فقدان شفافیت که چه زمان بازار بزرگ فیلم در شهری چون نیویورک می تواند از سینماروها استقبال کند، بغرنج تر شده است.

شرکت سینماهای زنجیره ای «AMC» به دنبال تغییر و تعویق فیلم مهم «تِنِت» ساخته «کریستوفر نولان» فیلمی علمی تخیلی محصول کمپانی «برادران وارنر» تاریخ بازگشایی خود را به تعویق انداخت.

این سینمای زنجیره ای ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۵ جولای پذیرای سینماروها و سینما دوستان باشد که بعدا به تاریخ ۳۰ جولای تغییر یافت.
اوایل همین هفته کمپانی «برادران وارنر» اعلام کرد که اکران فیلم «تِنِت» را در تاریخ مقرر لغو می کند اما هنوز برنامه دارد تا در زمانی در همین سال ۲۰۲۰ میلادی آن را در سینماها اکران کند.

دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند، از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌ است

همچنین انتظار می رود اکران اولیه «مولان» دیگر فیلم مهم و بزرگ هالیوودی به تعویق بیافتد. این در حالی است که دیگر فیلم های عمده رو به اکران نیز به فکر تغییر تاریخ اکران هستند.

تنت (Tenet)، یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر علمی تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون ستارگان فیلم هستند.

این فیلم ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ به روی پرده برود اما به دلیل شیوع کووید ۱۹، نمایش آن دو بار به تاخیر افتاد. در نهایت قرار شد این فیلم در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۲۰ توسط برادران وارنر به صورت آی‌مکس، ۳۵ میلی‌متری و ۷۰ میلی‌متری اکران شود.

داستان فیلم از این قرار است که دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند، از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌ است.

در ژانویه ۲۰۱۹ اعلام شد که «کریستوفر نولان» ساخت فیلم جدید خود را آغاز کرده ‌است و سپس اعلام شد که فیلم در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. در مارس ۲۰۱۹ اعلام شد که رابرت پتینسون، جان دیوید واشنگتن و الیزابت دبیکی به عنوان بازیگران اصلی فیلم به پروژه پیوسته‌اند.

فیلم‌برداری فیلم از ماه می ۲۰۱۹ آغاز شد. «تنت» در هفت کشور از جمله بریتانیا، هند، دانمارک و ایتالیا جلوی دوربین رفت. در می ۲۰۱۹، عنوان «تنت» (Tenet) برای فیلم اعلام شد و سپس خبر رسید که کنت برانا، دیمپل کاپادیا، آرون تایلر جانسون، کلیمانس پوزی و مایکل کین به گروه بازیگران فیلم اضافه شدند. نولان این فیلم را نیز همچون آثار قبلی خود با دوربین ۷۰ میلی‌متری آی‌مکس که بسیار به آن علاقه دارد، فیلم‌برداری کرده ‌است.

بعد از «پرستیژ» و «بی خوابی» این سومین فیلم نولان است که «هانس زیمر» ساخت موسیقی آن را برعهده ندارد. وظیفه آهنگسازی این فیلم برعهده «لودویگ گورانسون» است که در سال ۲۰۱۸ برای ساخت موسیقی فیلم «پلنگ سیاه» برنده جایزه «اسکار بهترین موسیقی فیلم» شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند