تنت

فیلم جدید کریستفر نولان در چین روی پرده می‌رود

به گزارش ردکارپت فیلم: صبا نوشت: اکشن جاسوسی «تنت» به کارگردانی کریستفر نولان که به خاطر زمان ۲ ساعت و نیمه خود در خطر حذف از برنامه اکران سینماهای چین بود، از مسئولان دولتی این کشور مجوز نمایش دریافت کرد.

«تنت – Tenet» آخرین ساخته کریستوفر نولان، مجوز اکران در سرزمین چین را به دست آورد. بر اساس خبری که دیروز چهارشنبه ۲۹ جولای از سوی سازندگان این فیلم منتشر شد، «تنت» با به دست آوردن تاییدیه دولت چین هم‌اکنون در فاز تعیین زمان اکران در این کشور قرار گرفته است.

سالن‌های سینما در چین از روز ۲۰ جولای در نقاط کم ریسک این کشور از نظر شیوه ویروس کرونا، بازگشایی شده‌اند و تا کنون مبلغی در حدود ۱۲٫۶ میلیون دلار فروش داشته‌اند. هم‌اکنون حدود ۴۴ درصد از کل سالن‌های سینما در چین به مدار نمایش بازگشته‌اند اما این سینماها تنها مجاز به پر کردن ۳۰ درصد ظرفیت سالن و کاهش دفعات نمایش روزانه به نصف حالت عادی هستند.

علاوه بر این محدودیت‌ها اداره ملی فیلم چین در دستورالعملی اکران فیلم‌هایی با مدت زمان بیش از ۲ ساعت را ممنوع کرده بود که این موضوع نمایش آثاری چون «تنت» با مدت زمان ۲ ساعت و ۳۱ دقیقه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده بود.

حالا اما با مجوزهای موردی صادر شده، مقامات چینی راه را برای اکران چندین و چند فیلم بالای ۲ ساعت هموار کرده‌اند. بر این اساس علاوه بر «تنت»، راه برای اکران «هری پاتر و سنگ جادو» و دیگر فیلم نولان یعنی «میان ستاره‌ای» هموار شده است. «عملیات دریای سرخ – Operation Red Sea» محصول پرهزینه سینمای چین نیز دیگر فیلمی است که حالا با این ارفاق می تواند روی پرده‌های سینما رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند