ترانسیلوانیا

بزرگداشت «فدریکو فلینی»در جشنواره فیلم ترانسیلوانیا برگزار شد

به گزارش ردکارپت فیلم: جشنواره بین المللی فیلم «ترانسیلوانیا» در کشور رومانی امسال برنامه ای ویژه به مناسبت ۱۰۰ سالگی «فدریکو فلینی» کارگردان بزرگ ایتالیایی برگزار کرد.

نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم ترانسلوانیا در حالی به کار خود پایان داد که به عنوان یکی از اولین رویدادهای سینمایی برنامه ای ویژه را برای بزرگذاشت صدمین سالگرد تولد «فدریکو فلینی» برپا کرد که شامل نمایش فیلم ها و برگزاری نمایشگاهی از عکسهای این سینماگر نامدار ایتالیایی بود.

این رویداد سینمایی امسال به سبب بحران جهانی شیوع ویروس کرونا به شکلی خاص و تنها با نمایش فیلم در فضای باز برگزار شد و تعداد صندلی ها نیز برای حفظ امنیت مخاطبان کاهش یافته یود و به عنوان مثال سالن اصلی روباز جشنواره که در یکی از میدان های اصلی شهر کلوژ-نپوکا قرار داد و به طور معمول با ۲۰۰۰ مخاطب به نمایش فیلم می پردازد امسال با حداکثر ۵۰۰ صندلی و رعایت فاصله اجتماعی در ایام جشنواره فعال بود برنامه بزرگداشت «فدریکو فلینی» نیز تحت همین شرایط خاص برگزار شد.

«فلینی» در سال‌های ۱۹۵۶ برای «جاده»، ۱۹۵۷ برای «شب‌های کابیریا»، ۱۹۶۳ برای «هشت‌ونیم» و در سال ۱۹۷۴ برای «آمارکورد» چهار اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی را برای سینمای ایتالیا به‌همراه آورد، رکوردی که هنوز هیچ فیلمساز دیگری به آن دست نیافته است.

او در سال ۱۹۹۳ جایزه افتخاری اسکار را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی کسب کرد و دوبار در سال‌های ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ جایزه شیر نقره‌ای جشنواره ونیز را دریافت کرد و در سال ۱۹۸۵ شیر طلای افتخاری این جشنواره به وی اعطا شد.

نوزدهمین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا از تاریخ ۳۱ جولای تا ۱۰ اوت (۱۰ تا ۱۹ مرداد) برگزار شد و سه فیلم ایرانی «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده، «متری شیش و نیم» ساخته بهزاد نعلبندی و مستند «کاغذ پاره ها» از بهزاد نعلبندی را نیز به نمایش گذاشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند