صادق صادق دقیقی

اکران آنلاین «چهل کچل» در شرایط مناسب

به گزارش ردکارپت فیلم: صادق صادق دقیقی درباره آخرین وضعیت اکران فیلمش و کم لطفی فیلیمو و نماوا توضیحاتی داد.

صادق صادق دقیقی کارگردان سینما، درباره آخرین وضعیت اکران «چهل کچل» گفت: منتظر شرایط مناسب هستیم که فیلم را اکران آنلاین کنیم.

او افزود: قشر نوجوان در سنی قرار دارند که در حال پخته شدن هستند و به نوعی باید در هر کاری قهرمانانه عمل کنند. «چهل کچل» به شدت مناسب این قشر از جامعه و حتی کودکان است و می‌تواند آن‌ها را جذب خود کند؛ چون آن‌ها را با فیلمی قهرمانانه و داستانی جذاب روبرو می‌کند.

وی ادامه داد: نوجوانان قصه فیلم ما کار بزرگی را انجام می‌دهند که از دست بزرگان آن منطقه بر نمی‌آید. اتفاقی که نجات مال و جان همه را به دنبال خواهد داشت و این روایت به دور از شعارزدگی خواهد بود. از طرفی جلوه‌های ویژه «چهل کچل» که بسیار روی آن کار شده در سینمای ایران کم نظیر است و به جذابیت کار افزوده و برای مخاطب دیدنی خواهد بود.

صادق دقیقی با انتقاد از عملکرد‌ نماوا و فیلیمو بیان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی نماوا و فیلیمو به فیلم‌های کودک و نوجوان ارج نمی‌نهند. در صورتی که اگر به این حوزه توجه کنند اتفاقات خوبی برای سینما خواهد افتاد و از همه مهمتر به قشر کودک و نوجوان احترام می‌گذارند. چقدر خوب می‌شد وزارت ارشاد روی نماوا و فیلیمو نظارت بیشتری داشته باشد تا فقط به خودشان فکر‌ نکنند و به فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان و آثاری که به حمایت بیشتری نیاز دارند هم توجه کنند.

گفتنی است؛ «چهل کچل» با نام خارجی «بچه‌های طوفان» در هشت جشنواره بین المللی حضور داشته و این حضور‌ها ادامه دارد.

این فیلم در جشنواره زلین چک نامزد دریافت بهترین فیلم و در جشنواره Hero and time روسیه نامزد دریافت بهترین کارگردانی شد. همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره رشد به این فیلم تعلق گرفت و در جشنواره کودک هم پروانه زرین بهترین دستاورد هنری و بهترین بازیگر نوجوان را دریافت کرد.

در «چهل کچل» بازیگران بزرگسالی چون پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی و بازیگران نوجوانی چون رضا مهاجری، طا‌ها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی نقش آفرینی می‌کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند