خواهر کوچک من

سوئیس وارد رقابت اسکار شد

به گزارش ردکارپت فیلم: همشهری آنلاین نوشت: فیلم سینمایی «خواهر کوچک من» به کارگردانی مشترک استفانی شوت و ورونیک ریموند به نمایندگی از سوئیس به بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی شد.

«خواهر کوچک من» دومین تجربه کارگردانی فیلم بلند شوت و ریموند است که یک دهه پیش هم با «اتاق خواب کوچک من» نماینده سینمای سوئیس در اسکار بودند و البته نتوانستند به فهرست نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در آن زمان راه یابند.

«خواهر کوچک من» نخستین بار در دنیا زمستان سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش درآمد و قرار است از اوایل سپتامبر در سینماهای سوئیس و از ماه اکتبر در آلمان و اتریش روی پرده برود. داستان درباره یک خواهر و برادر با بازی نینا هاس و لارس اردینگر است که پس از غلبه برادر بر بیماری سرطان خون، دوباره همدیگر را می‌بینند.

سوئیس آخرین بار سال ۱۹۹۰ با «سفر امید» به کارگردانی اگزاویه هوپ وارد فهرست نامزدهای نهایی بهترین فیلم بین‌المللی شد و جایزه اسکار را هم برد. این کشور یک اسکار دیگر هم در ۱۹۸۴ با «حرکات خطرناک» ریشار دمبو به دست آورد و سه فیلم دیگر هم در فهرست نامزدهای اسکار بهترین فیلم خارجی دارد.

تا امروز فقط سوئیس با «خواهر کوچک من» و لهستان با «دیگر هرگز برف نمی‌بارد» وارد رقابت اسکار ۲۰۲۱ شده‌اند که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا دو ماه دیرتر از موعد همیشگی و امسال روز ۲۵ آوریل برگزار می‌شود. سال گذشته ۴۰ فیلم اروپایی برای بردن اسکار تلاش کردند و سرانجام جایزه به «انگل» از کره جنوبی رسید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند