آکادمی

کدام فیلم ایرانی به اسکار معرفی می‌شود؟!

به گزارش ردکارپت فیلم: با توجه به تغییراتی که در برنامه‌های اسکار سال ۲۰۲۱ به وجود آمده، از امسال فیلم‌های خارجی زبان به جای اول سپتامبر، با سه ماه فرصت بیشتر، تا اول دسامبر ۲۰۲۰ فرصت معرفی به آکادمی اسکار را خواهند داشت. برای نخستین بار است که آکادمی چنین فرصتی را به آثار غیرانگلیسی زبان داده.

مراسم برگزاری جشن اسکار سال آینده هم روز ۲۵ آوریل تعیین شده است.

همچون سال‌های گذشته کمیته انتخاب اسکار از بین فیلم‌های معرفی شده از سوی کشورها، در ابتدا ۹ فیلم را به عنوان «لیست کوتاه» انتخاب می‌کند و سپس از بین این ۹فیلم، پنج اثر را به عنوان نامزدهای نهایی برمی‌گزیند.

پنج فیلم منتخب، با حضور کارگردانان‌ خود در مراسم ۲۵ آوریل شرکت می‌کنند تا در شب مراسم برنده نهایی مشخص شود.

سال گذشته فیلم «پارازیت» ساخته بونگ جون هونماینده کشور کره‌جنوبی که پیش از آن جایزه معتبر نخل طلای فستیوال کن را هم برده بود، توانست برنده سه اسکار از جمله بهترین فیلم بین‌اللملی سال شود.

گفتنی‌ست سال گذشته از ۹۳ کشور که۴۰ فیلم متقاضی از کشورهای اروپایی بود به آکادمی اسکار معرفی شد.

در حال حاضر کشورهای لهستان و سوییس نماینده خود را به آکادمی معرفی کرده‌اند. از سینمای ایران به نظر می‌آید به دلیل پاره‌ای از ملاحظات، شانس فیلم «خورشید» مجید مجیدی بیشتر از دیگر فیلم‌ها باشد. «خورشید» که با نام خارجی «بچه‌های خورشید» پیش از این در جشنواره فجر به نمایش درآمده بود هنوز در ایران اکران عمومی نداشته است و براساس قوانین اسکار هر فیلم متقاضی باید تا پیش از اول دسامبر به نمایش عمومی درآید.

«خورشید» در روزهای آینده در بخش مسابقه جشنواره ونیز حاضر خواهد بود تا شاید بتواند برای خود در صحنه جهانی موفقیتی کسب کند.

مجید مجیدی پیش از این با فیلم «بچه‌های آسمان» تا مرحله نامزد شدن نهایی اسکار پیش رفته بود.

موفقیت سینمای ایران در اسکار مرهون اصغر فرهادی‌ست که تا توانست دوبار جایزه اسکار را به دست آورد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند