حضور پررنگ کارگردانان زن در ونیز امسال

به گزارش ردکارپت فیلم:  عکسی را که در پایین صفحه می‌بینید، روبروی کاخ جشنواره ونیز امسال این فستیوال را نشان می‌دهد. این دیوار سفید به بلندی دومتر، برای عبور مهمانان جشنواره است محلی که قرار بود مهمانان از روی فرش قرمز بگذرند ‌و مردم برایشان ابراز احساسات کنند!

مراسم فرش قرمز فستیوال ونیز امسال به شکل معمول سال‌های پیش برگزار نخواهد شد.

جشنواره جهانی ونیز هفتاد و هفتمین دوره‌اش را از امروز با نمایش یک فیلم از ایتالیا به نام «مولکول» برای منتقدین شروع می‌شود اما افتتاحیه رسمی جشنواره فردا چهارشنبه در کاخ جشنواره در جزیره لیدو خواهد بود.

امسال به خاطر فراگیری ویروس کرونا تدارکات شدیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده تا شرکت کنندگان امسال از گزند ابتلا به ویروس کرونا در امان بمانند.

تلاش مدیر جشنواره آلبرتو باربرا، برای برگزاری فیزیکی این رویداد مهم سینمایی، قابل ستایش است، اما با این حال عده‌ای از شیفتگان این جشنواره قدیمی ترجیح داده‌اند امسال به ونیز نروند.

برای راه‌اندازی دوباره صنعت ‌هنر سینما، جشنواره ونیز ۲۰۲۰ نخستین رویداد بزرگ سینمایی امسال بعد از کرونا به حساب می‌آید.

امسال ونیز یک بدعت هم دارد؛ ۸ فیلم از ۱۸ فیلم مسابقه امشال ونیز از میان آثار سینمایی فیلمسازان زن برگزیده شده است. این کار مدیران فستیوال تازگی دارد و به نوعی شجاعت آلبرتو باربرا مدیر جشنواره را نشان می‌دهد.

پاسخ به این پرسش که آیا این فیلمسازان زن براساس شایستگی‌های خود به بخش مسابقه راه یافته‌اند یا تنها بر مبنای تبلیغات چنین انتخاب‌هایی صورت گرفته است، چندان مهم نیست. چرا که ونیز در آغاز راه است و برای قضاوت باید منتظر روزهای آینده بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند