«آلمادوار» کارگردان مطرح اسپانیای در راه ساخت یک فیلم وسترن

به گزارش ردکارپت فیلم: «پدرو آلمادوار» کارگردان مطرح اسپانیایی که برای ساخت فیلم هایی ملودرام با محوریت زنان شناخته می شود از ساخت یک فیلم متفاوت در ژانر وسترن خبر داد.


آلمادوار و تیلدا سوئینتون در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰

«آلمادوار» در حاشیه برگزاری هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد در حال کار بر روی پروژه یک فیلم وسترن است، که اثری کاملا متفاوت و نقطه عطفی در کارنامه هنری این کارگردان اسپانیایی محسوب می شود که اولین بار با ساخت فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» به شهرت رسید.

این کارگردان برنده جایزه اسکار به خبرنگاران حاضر در جشنواره ونیز گفت: فیلمنامه یک فیلم وسترن را نوشته که البته فیلمی متفاوت در این ژانر و بسیار رنگارنگ و نمایشی است.

او همچنین عنوان کرد که پس از ساخت فیلم «جولیتا» در سال ۲۰۱۶ در مسیری جدید و ساده تری در فیلمسازی در حال حرکت است که دارای روایت هایی مختصرتر با عناصر کمتر است که در عین حال تحلیل عمیقی دارد.

«آلمادوار» برای نمایش جدیدترین فیلمش با عنوان «صدای انسانی» به جشنواره ونیز آمده است.

این فیلم ۳۰ دقیقه ای که اخیرا و پس از رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای ساخته شده روایتگر زنی است که در انتظار یک تماس تلفنی از سوی معشوقه‌ای است که به تازگی او را ترک کرده است. «تیلدا سوئینتون» بازیگر این فیلم امسال یکی از دریافت کنندگان شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز است.

«صدای انسانی» اولین ساخته «آلمادوار» است که به زبان انگلیسی ساخته شده و در بخش غیررقابتی ونیز به روی پرده می رود.

این کارگردان اسپانیایی ابراز امیدواری کرد که فیلم جدیدش با عنوان «مادران موازی» را در ماه اکتبر مقابل دوربین ببرد و پس آن فیلم وسترن و یک فیلم دیگر با نام «راهنمایی برای زنان کارگر» را بسازد.

«آلمادوار» از بزرگترین کارگردانان سینمای معاصر اسپانیا، طی چند دهه فعالیت سینمایی جوایز جهانی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی با فیلم «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۹)، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه با فیلم «با او حرف بزن» (۲۰۰۲)، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین (۱۹۸۷)، جایزه بهترین فیلم‌نامه، کارگردانی و بهترین فیلم معنوی جشنواره کن (۱۹۹۹)، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (۲۰۰۰) از جوایز سزار فرانسه، جایزه منتخب تماشاگران و بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا (۲۰۰۶)، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم آلمان (۲۰۰۰)، دو جایزه بهترین کارگردانی (۲۰۰۷) و (۲۰۰۰) از جوایز گویا اسپانیا، جایزه بهترین فیلم خارجی لومیر فرانسه (۲۰۰۰) و دو جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره سن‌سباستین (۱۹۹۹) و (۲۰۰۶) اشاره کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند