انتخاب لوکا گوادانینو به عنوان رییس داوران جشنواره سن‌سباستین

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان سرشناس ایتالیایی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین ۲۰۲۰ انتخاب شد.

لوکا گوادانینو کارگردان نامزد اسکار ریاست هیات داوران شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین را برعهده گرفت.

این خبر در حالی اعلام شد که دو فیلم وی برای نخستین بار اکران جهانی‌شان را در ونیز تجربه می‌کنند. این دو فیلم شامل فیلم بلند «سالواتوره کفاش رویاها» درباره طراح مشهور کفش‌های شیک ایتالیایی سالواتوره فراگامو و یک فیلم کوتاه شخصی‌تر ۱۲ دقیقه‌ای با عنوان «فیوری، فیوری، فیوری» یا «گل‌ها، گل‌ها، گل‌ها» است. در این فیلم کوتاه کارگردان نگاهی به دوستان دوران کودکی‌اش داشته است و نشان می‌دهد آنها چگونه در دوران شیوع کرونا زندگی می‌کنند.

در جشنواره سن‌سباستین این کارگردان که نامزدی اسکار را برای فیلم «مرا به نام خودت صدا بزن» در کارنامه دارد، دو وظیفه برعهده دارد وی هم داوری بخش رقابتی را برعهده دارد و همچنین سریال جدیدش را با عنوان «ما همانی که هستیم، هستیم» محصولی از اسکای ایتالیا و اچ‌بی‌او معرفی خواهد کرد.

این کارگردان به خاطر ساخت فیلم‌هایی باشکوه با سبکی عالی که در لوکیش‌های زیبا و خانه‌های استثنایی ساخته می‌شوند شناخته می‌شود ولی خود او معتقد است هیچ سبکی ندارد و فیلم‌هایش را بیشتر بر مبنای وسواسش تهیه می‌کند.

در هیات داوران سن سباستین گوادانینو با دو چهره‌های سینمایی دیگر همراهی می‌شود که میشل فرانکو نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مکزیکی که امسال با فیلم پرسروصدای «فرمان جدید» در جشنواره ونیز حضور دارد و ماریسا فرناندز آرمنتروس تهیه کننده اسپانیایی از جمله آنها هستند.

جشنواره سن‌سباستین دیروز همچنین اعلام کرد لنا موسوم طراح لباس سوئدی مقیم اسپانیا که طراح لباس فیلم «ترانه کرالا» برای کن لوچ بوده دیگر داور این رقابت‌هاست.

در عین حال داوران بخش‌های دیگر هم معرفی شدند که بلن فونِس کارگردان اسپانیایی در بخش کارگردان‌های جدید و جایرو بوستامانته نویسنده-کارگردان گواتمالایی در بخش افق‌ها از جمله آن‌ها هستند.

در بخش اروپا-لاتین نیز جانی هندریکس هینستروزا که به عنوان بنیانگذار سینمای نوی کلمبیا شناخته می‌شود، نادیا تورینسو تهیه‌کننده روسی و اولمو فیگوردو تهیه‌کننده به‌عنوان هیات داوران انتخاب شده‌اند.

پیشتر اعلام شده بود «فستیوال ریفکین» فیلم جدید وودی آلن به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره انتخاب شده است.

شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین از ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۵ مهر) برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند