هالی بری از بازیگری تا کارگردانی

به گزارش ردکارپت فیلم: هالی بری اولین و تنها زن سیاهپوست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، خود را برای ورود به مرحله بعدی حرفه‌اش آماده می‌کند؛ کارگردانی!

فیلم سینمایی «کبودی» که فرار است این هفته در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآید، نخستین تجربه کارگردانی هالی‌بری بازیگر شناخته شده سینماست.

هالی‌بری هنگام ساختن «کبودی»، با مشکلات زیادی روبرو شد؛ دو دنده‌اش ترک برداشت، اما این آسیب‌دیدگی مانع ادامه کار او نشد.

این بازیگر هالیوودی در گفت‌وگوی جدید خود با ورایتی گفت: «نمی‌خواستم در فعالیت سینمایی خودم متوقف بمانم، مدت زیادی بود که خودم را آماده کرده بودم. ما تمرین کرده و آماده بودیم. همه چیز در ذهن من و مدیر برنامه‌ام ادامه داشت. من توانستم مشکلات تولید را به بخش‌های جزئی‌تر تقسیم کنم ، و فقط ادامه دادم.»

هالی بری در ادامه گغت: «نمی‌خواستم با یک آسیب‌دیدگی خودم را متوقف کنم. بنابراین طوری رفتار کردم که انگار این آسیب‌دیدگی به روال تولید فیلم، صدمه‌ای نمی زند.»

بعد از اینکه هالی بری جایزه اسکار خود را گرفت، هیچ کس برایش دست نزد. استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی هرگز با او تماس نگرفتند و به نظر می‌رسید هالیوود از شکست خود از کاراکتر «زن گربه‌ای» لذت می‌برد. هالی بری هنوز و پس از گذشت ۲۰ سال همچنان درگیر آن چیزی‌ست که مربوط به برنده شدنش در اسکار بوده!»

این بازیگر گفت: «می‌خواستم باور کنم که این جایزه خیلی بزرگتر از من است. وافعیت این است که این احساس خیلی بزرگتر از من بود، بیشتر به این دلیل که می‌دانستم دیگران قبل از من باید روی سن مراسم اسکار می‌بودند و نبودند. »

بری با نگاهی به گذشته می گوید: «ساده‌لوحی است که فکر کنیم مجسمه اسکار چیزی را تغییر می‌دهد. اینکه من جایزه‌ای گرفتم به این معنا نیست که فردایش به شکلی جادویی جایی برای من در فیلم‌های سینمایی وجود داشت. من فقط در بیراهیبه سوی هیچ افتاده بودم، اما همین مسیر، راهی بود که باید ادامه می‌دادم.

هالی بری جایزه اسکارش را به خاطر بازی در فیلم «مهمانی هیولا» به کارگردانی مارک فوستر در سال۲۰۰۱ دریافت کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند