کرونا تمام اجراهای «اپرای متروپولیتن» تا سال آینده لغو کرد

به گزارش ردکارپت فیلم: به دنبال تداوم بحران شیوع کرونا، تمام اجراها در تالار «اپرای متروپولیتن» نیویورک تا یک سال آینده لغو شد.

تالار اپرای متروپولیتن نیویورک از لغو تمام اجراهای فصل ۲۱-۲۰۲۰ خود به دلیل تداوم شیوع کرونا خبر داد. اجراها در این تالار ۳ هزار و ۸۰۰ نفره تا قبل از سپتامبر سال ۲۰۲۱ (شهریور-مهر ۱۴۰۰) از سرگرفته نمی‌شود.

به گفته متولیان اپرای متروپولیتن، این تصمیم با مشورت مقامات بهداشت گرفته شده است که معتقدند تا زمانی که واکسن کرونا به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته، ایمنی کلی ایجاد نشده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دیگر الزام پزشکی ندارد، از سرگیری تمرین و تولید خطرناک است؛ شرایطی که دستیابی به آن دستکم پنج تا شش ماه پس از آن که واکسن کرونا در دسترس قرار گرفت، طول خواهد کشید.

پیتر گلب (Peter Gelb) مدیر کل تالار اپرای متروپولیتن این دوران را چالش‌برانگیزترین دوره در تاریخ ۱۳۷ ساله فعالیت این موسسه دانست.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه پیش‌بینی کرد با لغو اجراهای این تالار تا سال آینده، حتی با وجود کاهش هزینه‌ها، درآمد اپرای متروپولیتن نیویورک دستکم ۱۵۴ میلیون دلار کاهش یابد.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۳۲ میلیون و ۵۰۰ نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۹۸۸ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند