کرونا جوایز فیلم هنگ‌کنگ را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت

به گزارش ردکارپت فیلم: با توجه به پاندمی کرونا چهلمین دوره مراسم اهدای جوایز فیلم هنگ‌کنگ به فصل نخست سال ۲۰۲۲ موکول شد.

مسئولان اهدای این جوایز دیروز دوشنبه اعلام کردند با توجه به اینکه بسیاری از اکران‌های سینمایی لغو شده یا به تعویق افتاده است مراسمی در سال ۲۰۲۱ برگزار نمی‌کنند و به جای آن همه فیلم‌هایی که سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اکران می‌شوند برای دوره ۲۰۲۲ در جوایز شرکت داده می‌شوند.

این در حالی است که مراسم امسال که قرار بود در ماه می برگزار شود به دلیل کرونا لغو شد و بعد به صورت برنامه‌ای آنلاین برگزار شد. سی وهشتمین دوره جوایز فیلم هنگ‌کنگ ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ به روال معمول برگزار شده بود.

سینماهای هنگ‌کنگ دو بار باز و بسته شدند زیرا موج دوم و سوم کرونا در این کشور خطرآفرین شد. سینماهای هنگ‌کنگ ابتدا از اواخر مارس تا ۸ ماه می تعطیل شدند و بعد دوباره از ۱۵ جولای تا پایان آگوست کار خود را متوقف کردند. اکنون سینماها دوباره باز هستند اما با توجه به فاصله‌گیری اجتماعی امکان فروش بلیت بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سینماها را ندارند.

در مجموع از ژانویه تا ژوئن امسال فروش سینماهای هنگ‌کنگ برابر با ۳۷.۸ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با ۱۳۵ میلیون دلار همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۹ نشان دهنده کاهشی چشمگیر است.

سازمان سلامت هنگ‌کنگ روز دوشنبه اعلام کرد ۱۰ مورد دیگر ابتلا به کرونا ویروس مشاهده شده که شمار کل مبتلایان را به رقم ۵ هزار و ۷۶ نفر می‌رساند. تاکنون ۱۰۵ نفر از این بیماری در هنگ‌کنگ جان باخته‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند