فیلمنامه «مسیر نارنجی» در حال نگارش

به گزارش ردکارپت فیلم: علی نوری اسکویی این روز‌ها در حال نگارش فیلمنامه‌ای با نام موقت «مسیر نارنجی» است.

علی نوری اسکویی نویسنده و کارگردان سینما، درباره جدیدترین فعالیت هنری خود گفت: در حال نگارش فیلمنامه‌ یک سریال هستم که برای نتفلیکس در ترکیه خواهد بود. این سریال فعلاً در یک فصل ۱۳ قسمتی تولید می‌شود و احتمالا به فصل‌های آن اضافه خواهد شد.

وی افزود: نام موقت این مجموعه «مسیر نارنجی» است و کارگردانی آن را من و یک کارگردان ترکیه‌ای انجام خواهیم داد. بازیگران ترک و برخی عوامل ایرانی خواهند بود.

این کارگردان ادامه داد: این سریال داستانی اجتماعی دارد و راجع به زندگی بازیگری مقیم روستاست که به طور ناگهانی به موفقیت عجیب و غریبی می‌رسد و فاصله طبقاتی زیادی با خانواده اش پیدا می‌کند و …

نوری اسکویی در پایان عنوان کرد: فیلم «درخت خاموش» به تهیه کنندگی من در آخرین حضور بین المللی خود به جشنواره‌ای در مسکو رسید و قبل از آن در جشنواره آدانای ترکیه جایزه بهترین موسیقی و نقش اول مرد را دریافت کرد. ما فعلا در جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا شرایط کرونا بهتر شود و این فیلم را اکران عمومی کنیم.

فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی فیصل سویسال تولید مشترک شرکت بالکن ترکیه و بنیاد سینمایی فارابی است.

داستان و فیلمنامه «درخت خاموش» با نام قبلی «درخت گردو» از ادبیات و برخی رویداد‌های تاریخی تاثیرگذار بر جامعه ترکیه الهام گرفته شده، موضوع اصلی «درخت خاموش» برگرفته از کتاب «پرنده تک بال» به قلم یاشار کمال است و ماجرای فیلم و اتفاقات اصلی حول یک درخت گردو می‌گذرد. فیلم به نوعی نماد و سمبل فیلم بوده و از نماد درخت انجیر در نمایشنامه «تا ساختن یک مرد» اثر نویسنده فقید نجیب فاضل کیساکورک هم در این فیلم استفاده شده است.

«درخت خاموش» که محصول مشترک ایران و ترکیه است و علی نوری اسکویی و مصطفی خرقه‌پوش تهیه‌کنندگی و تدوین آن را برعهده داشته‌اند، در جشنواره بین‌المللی فیلم کن به دلیل ویروس فراگیر کرونا به صورت آنلاین به نمایش درآمد و در جشنواره پرتقال طلایی، جشنواره فیلم استانبول و جشنواره فیلم مسکو هم اکران شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند