بهمن

به برگزاری جشنواره فیلم فجر امیدواریم

به گزارش ردکارپت فیلم: دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: ما همچنان امیدوار هستیم که تا بهمن ماه شرایط بهبود پیدا کرده و جشنواره فیلم فجر برگزار شود، اما نظر نهایی و قطعی برای برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر بر عهده شورای سیاست گذاری است.

سینمای کشور طی سال اخیر با چالشی عجیب به نام کرونا روبرو شده است، چالشی که نه تنها در سطح سلامت جامعه بلکه در عرصه فرهنگ هم لطمات جبران ناپذیری را وارد آورده است.

با تعطیلی طولانی مدت سینما‌ها از اسفند ماه گذشته تمامی معادلات سینمایی بر هم خورد، از دست دادن اکران نوروزی، از دست دادن اکران بهار سینمای سال ۹۹، لغو جشنواره جهانی فیلم فجر، شکست اکران سینما ماشین و اکران آنلاین، شکست اکران تابستانه با وجود بازگشایی سینما‌ها و حالا بار دیگر تعطیلی سینما‌ها از جمله اتفاقاتی است که سینما در سال ۹۹ با آن‌ها روبرو بوده است.

از سویی در این میان برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یکی از دغدغه‌های مهم عرصه هنر هفتم محسوب می‌شود، برگزاری جشنواره‌های که موافق و مخالفان فراوانی دارد، برخی برگزاری جشنواره فیلم فجر را راه نجاتی برای سینما از دست رفته سال ۹۹ می‌دانند و برخی نیز این اتفاق را با توجه به تعطیلی سینما‌ها و خطرات احتمالی از شیوع بیشتر بیماری کرونا رد می‌کنند.

حال با گذشت از مهر ماه و نزدیک شدن به نیمه‌های آبان ماه هنوز خبری از انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر نیست، فراخوانی که به طور معمول باید در این زمان منتشر می‌شد، در ابتدای سال و عوض شدن دبیر جشنواره، مسئولین شورای سیاست گذاری و دبیر جشنواره از برگزاری قطعی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خبر می‌دادند.

با ادامه دار شدن شیوع بیماری کرونا، اما همه چیز تغییر کرد تا حدی که سید مهدی طباطبایی نژاد دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر از احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهار سال ۱۴۰۰ و احتمال تلفیق آن با جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد. اتفاقی که آن هم همچنان در هاله‌ای از ابهام است، به همین دلیل به سراغ دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رفتیم تا آخرین اخبار از زمان برگزاری جشنواره فیلم را از زبان وی جویا شویم.

هنوز به برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال ۹۹ امیدواریم

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد پیرامون احتمال برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر طی سال جاری گفت: ما همچنان امیدوار هستیم که تا بهمن ماه شرایط بهبود پیدا کرده و جشنواره فیلم فجر برگزار شود، اما نظر نهایی و قطعی برای برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر بر عهده شورای سیاست گذاری است.

وی با اشاره به اوج گیری دوباره بیماری کرونا اذعان کرد: واقعیت امر برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایط فعلی بیماری کرونا به من ارتباطی نداشته و تنها شورای سیاست گذاری جشنواره باید در این باره تصمیم بگیرد.

دبیر جشنواره فیلم فجر در همین رابطه تاکید کرد: همانطور که پیشتر گفته بودم، برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت آنلاین ممکن نیست، زیرا احتمال سرقت آثار صاحبان فیلمها وجود دارد و ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد.

طباطبایی نژاد در همین رابطه خاطرنشان کرد: طبیعتا اگر قصد برگزاری جشنواره فیلم فجر باشد، این جشنواره با اجرای سختگیرانه پروتکلهای بهداشتی رخ خواهد داد. برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال جاری هنوز قطعی نیست و تصمیمات نهایی گرفته نشده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند