رقابتی

راهیابی «دشت خاموش» به بخش رقابتی جشنواره سنگاپور

به گزارش ردکارپت فیلم: جشنواره فیلم سنگاپور با معرفی فیلم‌های حاضر در این دوره از پذیرش فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی در بخش رقابتی این رویداد خبر داد.

جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور کارش را با نمایش فیلمی داخلی با عنوان «کلوپ اجتماعی تیونگ باهرو» شروع می‌کند، اما به دلیل ضرورت فاصله‌گیری اجتماعی فرش قرمز مراسم برگزار نخواهد شد.

برگزار کنندگان این جشنواره اعلام کردند ۷۰ فیلم در این دوره به نمایش درمی‌آید که کمتر از معمول این جشنواره است که بیش از ۹۰ فیلم نمایش داده می‌شد.

برخی از این فیلم‌ها تنها در سینماها نمایش داده می‌شوند در حالی که دیگر فیلم‌ها به‌صورت آنلاین در دسترس خواهند بود. برای پاسخ به مخاطبان داخلی در حالی که مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود، هر فیلم دو بار روی پرده می‌رود.

فیلم افتتاحیه امسال فیلم طنز ملایمی درباره خوشبختی اجباری و وسواس کشور در نتایج قابل اندازه‌گیری است که توسط تا بی تیام ساخته شده است. این نخستین فیلم بلندی است که این کارگردان ساخته است.

این فیلم علاوه بر هفت فیلم دیگر در بخش رقابتی نمایش داده می‌شود که شامل فیلم‌های اول یا دوم یک کارگردان آسیایی است. فیلم‌هایی از ژاپن، چین، گرجستان و مالزی و «دشت خاموش» احمد بهرامی از ایران که برنده بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز امسال شد، در این بخش با هم رقابت می‌کنند.

«آغاز» ساخته دیا کولومبگاشویلی نیز در این رقابت حضور دارد.

در بخش نگاه آسیا نیز «همسر یک جاسوس» ساخته کوروساوا کیوشی از ژاپن در کنار «مادران واقعی» ساخته کاواسه نائومی و «گربه زرد» ساخته آدیخان یرژانوف از قراقستان از جمله رقابت کنندگان هستند.

در بخش سینمای امروز نیز «سرزمین آوارگان» برندگان شیرطلای ونیز ساخته کلوئئ ژائو و «گاگارین» ساخته فانی لیاتارد از فیلم‌های برگزیده کن از جمله حاضران هستند.

این جشنواره ۱۱ روزه از ۲۶ نوامبر تا ۶ دسامبر (۶ تا ۱۶ آدر) به صورت ترکیبی از رویدادهای فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند