موسیقی

انیمیشن کوتاه ایرانى با آهنگسازى خواجه امیرى،برنده جایزه جهانى

به گزارش ردکارپت فیلم: انیمیشن کوتاه «من مرزی نمی‌بینم، شما چطور؟» به کارگردانی پرهام مانیان و موسیقی مهرزاد خواجه امیری جایزه جهانی گرفت.

انیمیشن کوتاه «من مرزی نمی‌بینم، شما چطور؟» به کارگردانی پرهام مانیان و موسیقی مهرزاد خواجه امیری جایزه بهترین انیمیشن در بخش چالش فیلم قرنطینه نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌دیه‌گو آمریکا را دریافت کرد.

انیمیشن کوتاه «من مرزی نمی‌بینم، شما چطور؟» یک استاپ موشن سه‌دقیقه‌ای است که با تکنیک خمیری (clay motion) ساخته شده و موضوع آن همکاری و صلح جهانی برای مقابله با کروناست و در جشنواره های جهانی خوش درخشیده است.

از نکات ارزشمند این انیمیشن آن است که تماماً ساخته و پرداخته جوانان توانمند کشورمان است.

این هنرمند جوان موفق به دریافت جایزه گلدن مورف از استودیو آردمن در سال ۲۰۱۹ نیز شده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «سن دیه گو» ۲۰۲۰ از ۱۵ تا ۱۸ اکتبر، ۲۴ تا ۲۷ مهر برگزار شد و هیات داوران جشنواره، این فیلم را از میان بیش از یازده هزار اثری که از سوی هنرمندان ۷۵ کشور ارسال شده بود، برگزید.

استاپ موشن یکی از روش های تولید پویانمایی (انیمیشن سازی) است که در آن شیئی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می کنند. از توالی این تصاویر به نظر می رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک هایی با مفاصل متحرک یا عروسک های ساخته شده با خمیر در این روش کاربرد زیادی دارند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند